Muntstad: meer bereik met de telefoon

Floor Vink Floor Vink
• Laatste update:

Klanten kunnen in de showroom met de smartphone surfen op het internet, e-mailen en filmpjes bekijken. Maar ook service- en mobiliteitsapps uitproberen, een auto configureren en de occasionvoorraad van Muntstad bekijken. Met deze marketingactie wil het bedrijf een brug slaan tussen een online en offline showroombeleving.

De smartphones zijn in feite een beeldscherm in de showroom, ze blijven dan ook permanent staan. Olle de Haas, marketing manager bij Muntstad, vertelt dat ze nu starten bij twee Volkswagen-vestigingen. “We willen eerste afwachten hoe het idee daar ontvangen wordt en bij een goed resultaat zetten we soortgelijke smartphones ook in andere Muntstad-vestigingen neer.” Hij vertelt dat klanten via de smartphone ook direct een private leasecontract kunnen afsluiten. “Alleen, of met een verkoper want die hebben een speciale training gehad.” Het doel van Muntstad is naar eigen zeggen niet direct meer verkoop, maar toegevoegde waarde voor de showroombeleving.Muntstad staat op de 22ste plaats in de Automotive Dealerholding Top 45.

Het bedrijf achter de actie, Co-Creatie Buro, stelt dat consumenten het als positief ervaren als winkelmedewerkers een smartphone of tablet gebruiken. “Er moet dan wel relevante informatie worden geboden, zoals aanvullende productinformatie, voorraadstatus en productvergelijking”, aldus Tyno Koelewijn van het bureau.

Foto: Co-Creatie Buro

Muntstad: meer bereik met de telefoon | Automotive Online

Muntstad: meer bereik met de telefoon

Floor Vink Floor Vink
• Laatste update:

Klanten kunnen in de showroom met de smartphone surfen op het internet, e-mailen en filmpjes bekijken. Maar ook service- en mobiliteitsapps uitproberen, een auto configureren en de occasionvoorraad van Muntstad bekijken. Met deze marketingactie wil het bedrijf een brug slaan tussen een online en offline showroombeleving.

De smartphones zijn in feite een beeldscherm in de showroom, ze blijven dan ook permanent staan. Olle de Haas, marketing manager bij Muntstad, vertelt dat ze nu starten bij twee Volkswagen-vestigingen. “We willen eerste afwachten hoe het idee daar ontvangen wordt en bij een goed resultaat zetten we soortgelijke smartphones ook in andere Muntstad-vestigingen neer.” Hij vertelt dat klanten via de smartphone ook direct een private leasecontract kunnen afsluiten. “Alleen, of met een verkoper want die hebben een speciale training gehad.” Het doel van Muntstad is naar eigen zeggen niet direct meer verkoop, maar toegevoegde waarde voor de showroombeleving.Muntstad staat op de 22ste plaats in de Automotive Dealerholding Top 45.

Het bedrijf achter de actie, Co-Creatie Buro, stelt dat consumenten het als positief ervaren als winkelmedewerkers een smartphone of tablet gebruiken. “Er moet dan wel relevante informatie worden geboden, zoals aanvullende productinformatie, voorraadstatus en productvergelijking”, aldus Tyno Koelewijn van het bureau.

Foto: Co-Creatie Buro