ALD verdient 3.100 per verkochte ex-leaseauto

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Ex-leaseauto's leveren ALD veel geld op. (Foto: ALD)

Leasemaatschappij ALD Automotive heeft in het eerste kwartaal een nettowinst gerealiseerd van 255 miljoen euro, een stijging van 64 procent. De leasemaatschappij verdiende 215 miljoen euro op de verkoop van ex-leaseauto’s, 3.100 euro per auto. Dat meldt ALD vandaag. De leasemaatschappij, die dit jaar Leaseplan kocht, heeft een voorziening genomen van 27 miljoen euro voor de gevolgen van oorlog in Oekraïne. Op 23 juni vindt het Automobiel Management Remarketing Event plaats met volop aandacht voor de belangrijkste trends en ontwikkelingen op de occasionmarkt.

Het totale aantal contracten groeide (ten opzichte van eind Q1 2021) met 4,8 procent naar 1,44 miljoen voertuigen. 

Uitdagingen

ALD is positief over de rest van 2022. Het bedrijf verwacht een vlootgroei van tussen de 2 en 4 procent. ALD verwacht dat de uitzonderlijk gunstige vraag- en aanbodsituatie op de markt voor tweedehandsauto’s de komende tijd aanhoudt. De verkoopopbrengst ligt naar verwachting gemiddeld boven de 2.000 euro (tegen 1.000 euro vorig jaar).  

CEO Tim Albertsen stelt dat ALD in staat is om de moeilijke marktomstandigheden het hoofd te bieden. “ALD Automotive heeft een uitstekende start van het jaar achter de rug, met een zeer sterke commerciële dynamiek ondanks aanhoudende leveringsproblemen. In de afgelopen maanden zijn de economische, geopolitieke en gezondheidsomstandigheden drastisch veranderd, wat de autolease-industrie voor flinke uitdagingen stelde. Ik heb er alle vertrouwen in dat wij dankzij onze concurrentievoordelen en de kracht van onze teams, met succes door deze nieuwe marktomgeving kan navigeren.”

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

ALD verdient 3.100 per verkochte ex-leaseauto | Automotive Online

ALD verdient 3.100 per verkochte ex-leaseauto

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Ex-leaseauto's leveren ALD veel geld op. (Foto: ALD)

Leasemaatschappij ALD Automotive heeft in het eerste kwartaal een nettowinst gerealiseerd van 255 miljoen euro, een stijging van 64 procent. De leasemaatschappij verdiende 215 miljoen euro op de verkoop van ex-leaseauto’s, 3.100 euro per auto. Dat meldt ALD vandaag. De leasemaatschappij, die dit jaar Leaseplan kocht, heeft een voorziening genomen van 27 miljoen euro voor de gevolgen van oorlog in Oekraïne. Op 23 juni vindt het Automobiel Management Remarketing Event plaats met volop aandacht voor de belangrijkste trends en ontwikkelingen op de occasionmarkt.

Het totale aantal contracten groeide (ten opzichte van eind Q1 2021) met 4,8 procent naar 1,44 miljoen voertuigen. 

Uitdagingen

ALD is positief over de rest van 2022. Het bedrijf verwacht een vlootgroei van tussen de 2 en 4 procent. ALD verwacht dat de uitzonderlijk gunstige vraag- en aanbodsituatie op de markt voor tweedehandsauto’s de komende tijd aanhoudt. De verkoopopbrengst ligt naar verwachting gemiddeld boven de 2.000 euro (tegen 1.000 euro vorig jaar).  

CEO Tim Albertsen stelt dat ALD in staat is om de moeilijke marktomstandigheden het hoofd te bieden. “ALD Automotive heeft een uitstekende start van het jaar achter de rug, met een zeer sterke commerciële dynamiek ondanks aanhoudende leveringsproblemen. In de afgelopen maanden zijn de economische, geopolitieke en gezondheidsomstandigheden drastisch veranderd, wat de autolease-industrie voor flinke uitdagingen stelde. Ik heb er alle vertrouwen in dat wij dankzij onze concurrentievoordelen en de kracht van onze teams, met succes door deze nieuwe marktomgeving kan navigeren.”

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.