‘Leaseplan opent Europees netwerk experience stores voor occasions’

Maarten Bokslag Maarten Bokslag

Dit vertelt Tex Gunning, ceo van Leaseplan, op de website Fleetinfo.

Gunning presenteert in het interview zijn langetermijnplannen voor Leaseplan, onder de noemer ‘any car, anytime, anywhere’. Daarmee wil Gunning aansluiten bij het gevoel van Spotify, Airbnb en Uber, die muziek, onderdak en taxidiensten op een totaal nieuwe manier beschikbaar stelden. Hoe de strategie precies wordt uitgerold laat Gunning nog niet los. Eerder deze week werd bekend dat de toekomstgerichte visie wordt ondersteund door een filmpje met Richard Hammond, voormalig presentator van Top Gear.  

Jonge occasions

Wel presenteert Gunning concrete plannen voor de verkoop, lease en verhuur van jonge lease-occasions. Hij ziet de markt voor de kwalitatief hoogwaardige occasions van drie tot vier jaar oud groeien. “Auto’s worden steeds betrouwbaarder en de crisis heeft mensen meer prijsbewust gemaakt. Leaseplan heeft jaarlijks 300 duizend ex-leasewagens. Vroeger dumpten we die auto’s bij opkopers, die ze dan weer over de markt verdeelden”, vertelt de ceo van Leaseplan. “Maar internet maakt het mogelijk dat wij de consumenten rechtstreeks benaderen. We tonen ze track records en een objectieve beoordeling door externe partijen. Wij stappen in dit B2C-kanaal met internet als belangrijkste verkoopkanaal. Ook daarbij gaat het weer om ‘any car, anywhere, anytime’. Je kunt onze tweedehands auto’s kopen, maar we bieden ze ook aan voor de lease of voor verhuur.”Leaseplan staat op de bovenste positie in de Automotive Leasemaatschappij Top 60.

Experience stores

Om die tweedehands consumentenmarkt te bedienen worden er nog dit jaar twintig experience stores geopend. Eind volgend jaar moeten dat er vijftig zijn, door heel Europa. “Mensen bepalen online welke auto ze willen kopen. En als ze willen, kunnen ze daarna naar de store komen om die auto in het echt te zien. Daarmee vergroten we de kans op een succesvolle verkoop.”

Richard Hammond ondersteunt de Leaseplan-strategie in een wervelende reclamespot.

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.

‘Leaseplan opent Europees netwerk experience stores voor occasions’ | Automotive Online

‘Leaseplan opent Europees netwerk experience stores voor occasions’

Maarten Bokslag Maarten Bokslag

Dit vertelt Tex Gunning, ceo van Leaseplan, op de website Fleetinfo.

Gunning presenteert in het interview zijn langetermijnplannen voor Leaseplan, onder de noemer ‘any car, anytime, anywhere’. Daarmee wil Gunning aansluiten bij het gevoel van Spotify, Airbnb en Uber, die muziek, onderdak en taxidiensten op een totaal nieuwe manier beschikbaar stelden. Hoe de strategie precies wordt uitgerold laat Gunning nog niet los. Eerder deze week werd bekend dat de toekomstgerichte visie wordt ondersteund door een filmpje met Richard Hammond, voormalig presentator van Top Gear.  

Jonge occasions

Wel presenteert Gunning concrete plannen voor de verkoop, lease en verhuur van jonge lease-occasions. Hij ziet de markt voor de kwalitatief hoogwaardige occasions van drie tot vier jaar oud groeien. “Auto’s worden steeds betrouwbaarder en de crisis heeft mensen meer prijsbewust gemaakt. Leaseplan heeft jaarlijks 300 duizend ex-leasewagens. Vroeger dumpten we die auto’s bij opkopers, die ze dan weer over de markt verdeelden”, vertelt de ceo van Leaseplan. “Maar internet maakt het mogelijk dat wij de consumenten rechtstreeks benaderen. We tonen ze track records en een objectieve beoordeling door externe partijen. Wij stappen in dit B2C-kanaal met internet als belangrijkste verkoopkanaal. Ook daarbij gaat het weer om ‘any car, anywhere, anytime’. Je kunt onze tweedehands auto’s kopen, maar we bieden ze ook aan voor de lease of voor verhuur.”Leaseplan staat op de bovenste positie in de Automotive Leasemaatschappij Top 60.

Experience stores

Om die tweedehands consumentenmarkt te bedienen worden er nog dit jaar twintig experience stores geopend. Eind volgend jaar moeten dat er vijftig zijn, door heel Europa. “Mensen bepalen online welke auto ze willen kopen. En als ze willen, kunnen ze daarna naar de store komen om die auto in het echt te zien. Daarmee vergroten we de kans op een succesvolle verkoop.”

Richard Hammond ondersteunt de Leaseplan-strategie in een wervelende reclamespot.

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.