Automotive brengt sales en aftersales bij elkaar
Automotive, dé vaktitel voor het automotive management, zet de volgende stap in zijn contentstrategie. Eind vorig jaar zijn de websites van Automotive Management en Werkplaats geïntegreerd in één portaal, en nu zijn ook de magazines aan de beurt: Automotive Management en Automotive Werkplaats vormen vanaf nu samen Automotive Magazine, met daarin een speciale katern gericht op de werkplaats.
“Toen we Automotive en Autokompas in 2013 overnamen van de RAI, vonden we het nog te vroeg om alles in één keer rigoureus te wijzigen”, zegt uitgever Jelle Heidstra. “Met de twee titels bedienden we twee verschillende doelgroepen, zowel voor wat betreft lezers als adverteerders. Maar we zagen sales en aftersales al wel naar elkaar toegroeien. Daarom kozen we voor een stapsgewijze aanpak, waarbij Autokompas eerst werd omgedoopt tot Automotive Werkplaats, een aparte uitgave voor het werkplaatsmanagement, meegestuurd met Automotive Management. Fusies, overnames, de opmars van garageconcepten, internetplatformen, nieuwe technologieën en zaken als privé lease veranderen het automotive landschap drastisch. Hierbij komen sales en aftersales veel meer in elkaars verlengde te liggen. Daarom hebben we besloten om de integratie van Management en Werkplaats wat eerder in te zetten dan we in 2013 voorzagen”, aldus Heidstra.
Frisse, nieuwe uitstraling
Automotive bedient de autobranche met relevante, betrouwbare en onafhankelijke vakinformatie. Deze wordt verspreid via de magazines, social media, videocontent en events. Automotive Magazine krijgt een frisse nieuwe uitstraling: mooier papier, een kwalitatief hoogwaardiger afwerking en meer ruimte voor beeld en infographics. Heidstra: “Één ding blijft onveranderd: onze ambitie om de beste content te maken voor onze lezers en het beste communicatieplatform te bieden aan onze commerciële relaties.”