GM: Chevrolet als B-merk voor Opel

Redactie Redactie
• Laatste update:

De Amerikanen lanceerden Chevrolet in 2005 als ‘nieuw’ merk, maar het marktaandeel is in Europa nooit boven de 2,5% uitgekomen. In Nederland was dit maximaal 2,13% (in 2005).

“Chevrolet zal het in Europa altijd moeilijk hebben”, zei GM’s marketing manager Joel Ewanick volgens ANE gisteren tegen een groep analisten. CEO Dan Akerson voegde eraan toe dat Opel in de aanloop naar het faillissement van GM, in Duitsland het verst teruggevallen is. Het ligt daarom voor de hand juist daar voor hernieuwde groei te gaan, zo zei hij. “In de VS hebben we dit ook met Buick gedaan. Een paar procent extra zou al een groot verschil maken.”

Gedurende de eerste zes maanden van 2011 groeide de afzet van Opel/Vauxhall in Europa met 2% tot bijna 550 duizend stuks terwijl Chevrolet met 1% terugviel tot 92 duizend exemplaren. In Nederland daalde het marktaandeel van Opel in de eerste zes maanden van 2011 met 7% (bij 23.098 stuks), Chevrolet zag het marktaandeel in dezelfde periode toenemen van 1,2 naar 1,3 procent (+6,8% bij 4.111 stuks).

De plannen voor een herwaardering van Opel staan haaks op de aanhoudende geruchten dat GM het merk zou willen verkopen vanwege de aanhoudende verliezen (sinds 1999 opgelopen tot in totaal 14,5 miljard dollar).

GM: Chevrolet als B-merk voor Opel | Automotive Online

GM: Chevrolet als B-merk voor Opel

Redactie Redactie
• Laatste update:

De Amerikanen lanceerden Chevrolet in 2005 als ‘nieuw’ merk, maar het marktaandeel is in Europa nooit boven de 2,5% uitgekomen. In Nederland was dit maximaal 2,13% (in 2005).

“Chevrolet zal het in Europa altijd moeilijk hebben”, zei GM’s marketing manager Joel Ewanick volgens ANE gisteren tegen een groep analisten. CEO Dan Akerson voegde eraan toe dat Opel in de aanloop naar het faillissement van GM, in Duitsland het verst teruggevallen is. Het ligt daarom voor de hand juist daar voor hernieuwde groei te gaan, zo zei hij. “In de VS hebben we dit ook met Buick gedaan. Een paar procent extra zou al een groot verschil maken.”

Gedurende de eerste zes maanden van 2011 groeide de afzet van Opel/Vauxhall in Europa met 2% tot bijna 550 duizend stuks terwijl Chevrolet met 1% terugviel tot 92 duizend exemplaren. In Nederland daalde het marktaandeel van Opel in de eerste zes maanden van 2011 met 7% (bij 23.098 stuks), Chevrolet zag het marktaandeel in dezelfde periode toenemen van 1,2 naar 1,3 procent (+6,8% bij 4.111 stuks).

De plannen voor een herwaardering van Opel staan haaks op de aanhoudende geruchten dat GM het merk zou willen verkopen vanwege de aanhoudende verliezen (sinds 1999 opgelopen tot in totaal 14,5 miljard dollar).