Dealer Totaal Concept: terug naar de roots in een nieuw jasje

Brand story • Sinds 2001 biedt DTC financieringsoplossingen aan consumenten en het MKB. Dat doet het nog steeds, maar nu onder de volledige naam Dealer Totaal Concept. Met onder meer een digitale aanvraagstraat gaat men de klant nog beter en vooral sneller bedienen.
Albert-Jan Cornelissen Albert-Jan Cornelissen
• Laatste update:
Maaike Heintz: “Met onze nieuwe digitale aanvraagstraat kan de autokoper terwijl de verkoper een kopje koffie haalt zien welke financiering het beste bij hem past.”

Het credo ‘je moet het ijzer smeden als het heet is’ is zeker van toepassing in de autoshowroom. Aangezien klanten daar minder vaak komen dan vroeger, is het zaak de deal zo snel mogelijk rond te maken. “Met onze nieuwe digitale aanvraagstraat kan de autokoper terwijl de verkoper een kopje koffie haalt zien welke financiering het beste bij hem past”, aldus Maaike Heintz, operationeel directeur bij het bedrijf. “De klant kan op digitale wijze toegang geven tot zijn bankdata en als alles dan binnen het plaatje past, kan hij gelijk online een financieringscontract tekenen. Doordat dit online kan plaatsvinden, kan dat ook op zondagavond, zodat de verkoper de deal gelijk op maandag rond kan maken.” Dat is niet alleen gemakkelijk voor de eindklant, het voorkomt ook dat een potentiële klant in afwachting van de financieringsaanvraag de showroom uitloopt en mogelijk niet meer terugkomt.

QR-code voor een snelle afhandeling

Gemak staat in alles voorop: autobedrijven kunnen er sinds kort bij Dealer Totaal Concept ook voor kiezen om een QR-code toe te voegen aan de verkoopkaart van een auto, zodat de klant niet alleen de gegevens van de auto te zien krijgt, maar ook het gewenste financiële product kan uitkiezen. “Hij of zij kan kiezen tussen lease of persoonlijk krediet en gelijk een aanvraag doen”, aldus Heintz. “Vervolgens kan de klant snel zien of het haalbare kaart is.” Doordat occasions een stuk duurder zijn dan voorheen, is financiering steeds vaker een must. “De gemiddelde prijs van een occasion is nu zo’n 20.000 euro, daar valt niet meer tegenaan te sparen”, stelt Heintz. “Wij bieden een verantwoorde financiering aan, waarbij we kijken naar bijvoorbeeld de verwachte economische levensduur van een auto of de verwachte gebruiksduur van de eindklant.”

Kans van slagen groot

Dat doet Dealer Totaal Concept ook voor mkb-klanten, die van oudsher een groot deel van de klantenkring vormen. “Voor ondernemers is het in dit soort tijden niet altijd makkelijk om financiering bij de bank voor elkaar te krijgen, en ze moeten wel liquide blijven. Bij Dealer Totaal Concept is de kans van slagen echter groot. Als het bij ons niet lukt, lukt het nergens”, aldus Heintz. “Vijftien jaar geleden hadden wij de slogan EHBO (Eerste Hulp Bij Orderverlies) en dit is wat wij eigenlijk nog iedere dag met veel plezier doen: ervoor zorgen dat de verkoper de grootst mogelijke slagingskans heeft.” Wie meer informatie wil, kan een kijkje nemen op de nieuwe website dealertotaalconcept.nl. “Daar kunnen we de klantreis goed volgen en daarop inspelen met het juiste product”, besluit Heintz.

Dealer Totaal Concept: terug naar de roots in een nieuw jasje | Automotive Online

Dealer Totaal Concept: terug naar de roots in een nieuw jasje

Brand story • Sinds 2001 biedt DTC financieringsoplossingen aan consumenten en het MKB. Dat doet het nog steeds, maar nu onder de volledige naam Dealer Totaal Concept. Met onder meer een digitale aanvraagstraat gaat men de klant nog beter en vooral sneller bedienen.
Albert-Jan Cornelissen Albert-Jan Cornelissen
• Laatste update:
Maaike Heintz: “Met onze nieuwe digitale aanvraagstraat kan de autokoper terwijl de verkoper een kopje koffie haalt zien welke financiering het beste bij hem past.”

Het credo ‘je moet het ijzer smeden als het heet is’ is zeker van toepassing in de autoshowroom. Aangezien klanten daar minder vaak komen dan vroeger, is het zaak de deal zo snel mogelijk rond te maken. “Met onze nieuwe digitale aanvraagstraat kan de autokoper terwijl de verkoper een kopje koffie haalt zien welke financiering het beste bij hem past”, aldus Maaike Heintz, operationeel directeur bij het bedrijf. “De klant kan op digitale wijze toegang geven tot zijn bankdata en als alles dan binnen het plaatje past, kan hij gelijk online een financieringscontract tekenen. Doordat dit online kan plaatsvinden, kan dat ook op zondagavond, zodat de verkoper de deal gelijk op maandag rond kan maken.” Dat is niet alleen gemakkelijk voor de eindklant, het voorkomt ook dat een potentiële klant in afwachting van de financieringsaanvraag de showroom uitloopt en mogelijk niet meer terugkomt.

QR-code voor een snelle afhandeling

Gemak staat in alles voorop: autobedrijven kunnen er sinds kort bij Dealer Totaal Concept ook voor kiezen om een QR-code toe te voegen aan de verkoopkaart van een auto, zodat de klant niet alleen de gegevens van de auto te zien krijgt, maar ook het gewenste financiële product kan uitkiezen. “Hij of zij kan kiezen tussen lease of persoonlijk krediet en gelijk een aanvraag doen”, aldus Heintz. “Vervolgens kan de klant snel zien of het haalbare kaart is.” Doordat occasions een stuk duurder zijn dan voorheen, is financiering steeds vaker een must. “De gemiddelde prijs van een occasion is nu zo’n 20.000 euro, daar valt niet meer tegenaan te sparen”, stelt Heintz. “Wij bieden een verantwoorde financiering aan, waarbij we kijken naar bijvoorbeeld de verwachte economische levensduur van een auto of de verwachte gebruiksduur van de eindklant.”

Kans van slagen groot

Dat doet Dealer Totaal Concept ook voor mkb-klanten, die van oudsher een groot deel van de klantenkring vormen. “Voor ondernemers is het in dit soort tijden niet altijd makkelijk om financiering bij de bank voor elkaar te krijgen, en ze moeten wel liquide blijven. Bij Dealer Totaal Concept is de kans van slagen echter groot. Als het bij ons niet lukt, lukt het nergens”, aldus Heintz. “Vijftien jaar geleden hadden wij de slogan EHBO (Eerste Hulp Bij Orderverlies) en dit is wat wij eigenlijk nog iedere dag met veel plezier doen: ervoor zorgen dat de verkoper de grootst mogelijke slagingskans heeft.” Wie meer informatie wil, kan een kijkje nemen op de nieuwe website dealertotaalconcept.nl. “Daar kunnen we de klantreis goed volgen en daarop inspelen met het juiste product”, besluit Heintz.