DCDW Podcast 276: Maarten Pompen van EV Experience

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:
Beeld: DCDW

Maarten: “Met mijn bedrijf EV Experience organiseer ik evenementen in de EV-industrie. Ik noem mijzelf ook wel ‘Mister Electric’. In Nederland is 2 procent van het wagenpark elektrisch en 98 procent nog niet. Een van de uitdagingen voor de branche is mensen meenemen in het verhaal van elektrisch rijden. Daar lever ik een bijdrage aan met de jaarlijkse EV Experience op Zandvoort. Vroeger heb ik verschillende grote evenementen georganiseerd waaronder de AutoRAI. Met een evenement kan je vraag en aanbod samenbrengen, mensen inspireren om te kiezen voor een merk en mensen verleiden om hun droom waar te maken. Dat heb ik gecombineerd met de energietransitie en mijn passie voor automotive. De EV Experience is geen statische presentatie. Alles draait om zelf beleven.”

Enthousiasmeren

“Tijdens de EV Experience kunnen bezoekers proefrijden met elektrische voertuigen van verschillende merken. Dat maakt mensen enthousiast. Een afgesloten circuit is een ideale plek om te wennen aan elektrisch rijden en aan nieuwe technologie zoals actieve veiligheidssystemen en autonoom rijden. De EV Experience gaat verder dan auto’s. Er is ook aandacht voor andere elektrische voertuigen zoals elektrische steps, e-scooters, e-bikes en elektrische motorfietsen. De EV Experience is erop gericht om consumenten en zakelijke berijders te enthousiasmeren voor elektrisch rijden in al zijn vormen. Importeurs kunnen het evenement gebruiken voor productpresentaties en dealergroepen kunnen er auto’s verkopen.”

Samenbrengen

“Mensen die willen overstappen naar elektrisch rijden, hebben meestal niet alleen vragen over elektrische auto’s. Ze willen ook meer weten over laadtechniek, laadpalen en producten en diensten daar omheen zoals vehicle-to-grid en zonne-energie. Daar spelen we op in met Fully Charged Europe in de RAI, een nieuw evenement rondom emissievrij vervoer en schone energie. Ook daar komen duizenden mensen op af. Elektrisch rijden zit in de lift, er komen nieuwe merken bij en de markt voor emissievrij vervoer is volop in beweging. Evenementen blijven een ideale manier om klanten, producten, dealers en fabrikanten bij elkaar te brengen.”

 

DCDW Podcast 276: Maarten Pompen van EV Experience | Automotive Online

DCDW Podcast 276: Maarten Pompen van EV Experience

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:
Beeld: DCDW

Maarten: “Met mijn bedrijf EV Experience organiseer ik evenementen in de EV-industrie. Ik noem mijzelf ook wel ‘Mister Electric’. In Nederland is 2 procent van het wagenpark elektrisch en 98 procent nog niet. Een van de uitdagingen voor de branche is mensen meenemen in het verhaal van elektrisch rijden. Daar lever ik een bijdrage aan met de jaarlijkse EV Experience op Zandvoort. Vroeger heb ik verschillende grote evenementen georganiseerd waaronder de AutoRAI. Met een evenement kan je vraag en aanbod samenbrengen, mensen inspireren om te kiezen voor een merk en mensen verleiden om hun droom waar te maken. Dat heb ik gecombineerd met de energietransitie en mijn passie voor automotive. De EV Experience is geen statische presentatie. Alles draait om zelf beleven.”

Enthousiasmeren

“Tijdens de EV Experience kunnen bezoekers proefrijden met elektrische voertuigen van verschillende merken. Dat maakt mensen enthousiast. Een afgesloten circuit is een ideale plek om te wennen aan elektrisch rijden en aan nieuwe technologie zoals actieve veiligheidssystemen en autonoom rijden. De EV Experience gaat verder dan auto’s. Er is ook aandacht voor andere elektrische voertuigen zoals elektrische steps, e-scooters, e-bikes en elektrische motorfietsen. De EV Experience is erop gericht om consumenten en zakelijke berijders te enthousiasmeren voor elektrisch rijden in al zijn vormen. Importeurs kunnen het evenement gebruiken voor productpresentaties en dealergroepen kunnen er auto’s verkopen.”

Samenbrengen

“Mensen die willen overstappen naar elektrisch rijden, hebben meestal niet alleen vragen over elektrische auto’s. Ze willen ook meer weten over laadtechniek, laadpalen en producten en diensten daar omheen zoals vehicle-to-grid en zonne-energie. Daar spelen we op in met Fully Charged Europe in de RAI, een nieuw evenement rondom emissievrij vervoer en schone energie. Ook daar komen duizenden mensen op af. Elektrisch rijden zit in de lift, er komen nieuwe merken bij en de markt voor emissievrij vervoer is volop in beweging. Evenementen blijven een ideale manier om klanten, producten, dealers en fabrikanten bij elkaar te brengen.”