DCDW Podcast 273: Roy Roelofs van Autosocial

William Widjaja William Widjaja
• Laatste update:
Beeld: DCDW

Voorstellen: Roy Roelofs

Mijn naam is Roy Roelofs, ik ben 33 jaar jong, ondernemer. Wat wil zeggen dat ik eigenaar ben van Autosociaal en Edlink. Autosociaal bestaat nu 8 jaar lang en we zijn inmiddels gegroeid naar 8 marketing professionals die alleen maar bezig zijn met het succesvol maken van universele autobedrijven en dealerbedrijven. Daarnaast hebben we ook nog programmeurs maar die zitten dan weer aan de kant van Edlink. Daar hebben we ook zo’n 4 of 5 jongens lopen. We zijn dus door de jaren enorm gegroeid.

Ondernemen

Ik ben begonnen als marketeer bij een reclamebureau. Dat was een bedrijf dat zich positioneerde als aannemer in de bouw. Ik regelde daar de online kant van. Zodoende ben ik ook met een ondernemer aangekomen die de website gaspedaal.nl vermarkte. Daar heb ik mij een paar jaar over mogen bekommeren totdat gaspedaal aan de Telegraaf media groep werd verkocht. Daar heb ik enorm veel wijsheid opgedaan.

Starten in de automotive

Ik kwam natuurlijk veel in gesprek met dealerbedrijven waarbij ik dacht dat de marketing nog een stuk beter kon. Zo ben ik in 2014 begonnen met 20 orders op de achterkant van een bierviltje. We hebben toen een App gelanceerd die destijds heel vernieuwend was. Met die App probeerden we de klant te informeren middels een white label App Generator die in de kleuren van het autobedrijf kon worden weergegeven. Dat was erg succesvol en vervolgens zijn we gaan uitbreiden.

 

Beluister de podcast hier: https://www.dcdw.nl/podcast/roy-roelofs-van-autosociaal-2/

DCDW Podcast 273: Roy Roelofs van Autosocial | Automotive Online

DCDW Podcast 273: Roy Roelofs van Autosocial

William Widjaja William Widjaja
• Laatste update:
Beeld: DCDW

Voorstellen: Roy Roelofs

Mijn naam is Roy Roelofs, ik ben 33 jaar jong, ondernemer. Wat wil zeggen dat ik eigenaar ben van Autosociaal en Edlink. Autosociaal bestaat nu 8 jaar lang en we zijn inmiddels gegroeid naar 8 marketing professionals die alleen maar bezig zijn met het succesvol maken van universele autobedrijven en dealerbedrijven. Daarnaast hebben we ook nog programmeurs maar die zitten dan weer aan de kant van Edlink. Daar hebben we ook zo’n 4 of 5 jongens lopen. We zijn dus door de jaren enorm gegroeid.

Ondernemen

Ik ben begonnen als marketeer bij een reclamebureau. Dat was een bedrijf dat zich positioneerde als aannemer in de bouw. Ik regelde daar de online kant van. Zodoende ben ik ook met een ondernemer aangekomen die de website gaspedaal.nl vermarkte. Daar heb ik mij een paar jaar over mogen bekommeren totdat gaspedaal aan de Telegraaf media groep werd verkocht. Daar heb ik enorm veel wijsheid opgedaan.

Starten in de automotive

Ik kwam natuurlijk veel in gesprek met dealerbedrijven waarbij ik dacht dat de marketing nog een stuk beter kon. Zo ben ik in 2014 begonnen met 20 orders op de achterkant van een bierviltje. We hebben toen een App gelanceerd die destijds heel vernieuwend was. Met die App probeerden we de klant te informeren middels een white label App Generator die in de kleuren van het autobedrijf kon worden weergegeven. Dat was erg succesvol en vervolgens zijn we gaan uitbreiden.

 

Beluister de podcast hier: https://www.dcdw.nl/podcast/roy-roelofs-van-autosociaal-2/