Stokvis schaart zich achter Autovak
300 m2, meer dan anderhalf keer zo groot als de vorige keer. Directeur Marcel Streppel: “Nergens anders heb je meer aandacht voor je noviteiten, kun je zoveel klanten ontmoeten en producten ‘live’ demonstreren.” Hij verwacht dat Autovak door de uitbreiding met schadeherstelapparatuur extra veel bezoekers zal trekken. In 2005 trok de beurs ruim 37 duizend mensen.
Waar Autec-directeur Theo van Leeuwen het belang van vakbeurzen ziet afnemen, is Streppel een andere mening toegedaan. “Het aankoopproces van equipment draait om ratio, emotie en persoonlijk contact. Aandacht voor de klant staat bij ons bovenaan en daar sluit een grote vakbeurs zoals de AutovakRAI perfect op aan. E-commerce zal in de toekomst een grotere rol krijgen, maar vakbeurzen vervullen een niet weg te denken rol.”
Volgens Streppel ontwikkelt de equipmentmarkt zich positief. “Steeds meer merkdealers, universelen en fitters werken aan nieuwbouwplannen of investeren in bestaande werkplaatsen. We zien dat veel ondernemers ervoor kiezen om de productiviteit van een bestaande werkplaats te vergroten.”