Opel terug op plek 1

Redactie Redactie
• Laatste update:

En daarmee zou de titel van “Best Verkochte Merk in Nederland” voor de 34ste keer in successie in handen komen van de Opel-organisatie. De novembercijfers tot en met de veertiende geven een duidelijk beeld: 2.579 registraties voor Opel, precies 1.800 stuks voor Renault. En daarmee is Opels in oktober opgelopen achterstand ruimschoots weggewerkt. Daarnaast ligt Opel ook in de openstaande delen 1 wat voor op haar grootste rivaal. Maar toch ook hier een Franse verrassing. Peugeot heeft namelijk verreweg de meeste auto’s met open kenteken klaarstaan, maarliefst zo’n 850 méér dan Opel. Daar zitten ongetwijfeld veel 206-en en 307’s bij. De kans dat deze beide modellen de nummers één én twee gaan worden in de modellenrangorde van dit jaar is dus levensgroot.

Louwman-groep scoort goed
De feestslingers kunnen ook klaargelegd worden bij de beide Louwman-importeurs. Zowel Toyota als Suzuki maken hoogtijdagen mee. Samen staan deze merken nu op een marktaandeel van 8,5%. Suzuki, met een marktaandeel van 3,62%, is op dit moment bijvoorbeeld royaal groter dan Fiat. Bij de andere Aziatische merken wordt veel wisselender gescoord. Mitsubishi zakt met een marktaandeel van 1,54% verder weg, maar dit merk gaat naar eigen zeggen tegenwoordig voor de winst en niet voor de aantallen. Mazda stelt, gezien de aangekondigde ommekeer, teleur: het blijft steken op 1,52%. De overige merken uit het Verre Oosten doen alleszins het redelijk, met Kia in de rol van snelste runner-up.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Opel terug op plek 1 | Automotive Online

Opel terug op plek 1

Redactie Redactie
• Laatste update:

En daarmee zou de titel van “Best Verkochte Merk in Nederland” voor de 34ste keer in successie in handen komen van de Opel-organisatie. De novembercijfers tot en met de veertiende geven een duidelijk beeld: 2.579 registraties voor Opel, precies 1.800 stuks voor Renault. En daarmee is Opels in oktober opgelopen achterstand ruimschoots weggewerkt. Daarnaast ligt Opel ook in de openstaande delen 1 wat voor op haar grootste rivaal. Maar toch ook hier een Franse verrassing. Peugeot heeft namelijk verreweg de meeste auto’s met open kenteken klaarstaan, maarliefst zo’n 850 méér dan Opel. Daar zitten ongetwijfeld veel 206-en en 307’s bij. De kans dat deze beide modellen de nummers één én twee gaan worden in de modellenrangorde van dit jaar is dus levensgroot.

Louwman-groep scoort goed
De feestslingers kunnen ook klaargelegd worden bij de beide Louwman-importeurs. Zowel Toyota als Suzuki maken hoogtijdagen mee. Samen staan deze merken nu op een marktaandeel van 8,5%. Suzuki, met een marktaandeel van 3,62%, is op dit moment bijvoorbeeld royaal groter dan Fiat. Bij de andere Aziatische merken wordt veel wisselender gescoord. Mitsubishi zakt met een marktaandeel van 1,54% verder weg, maar dit merk gaat naar eigen zeggen tegenwoordig voor de winst en niet voor de aantallen. Mazda stelt, gezien de aangekondigde ommekeer, teleur: het blijft steken op 1,52%. De overige merken uit het Verre Oosten doen alleszins het redelijk, met Kia in de rol van snelste runner-up.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.