‘Duitse fabrikant van dakkoffers Kamei failliet’

Faillissement • Het bedrijf heeft financiële klappen opgelopen door de sterk gestegen materiaalkosten.
Redactie Redactie
Foto: Kamei

Kamei, de Duitse fabrikant van dakkoffers, bumperlijsten en andere onderdelen, is door de rechtbank van Wolfsburg failliet verklaard. Dat meldt de Duitse vakpers.

De activiteiten gaan voorlopig gewoon door. Ondertussen wordt gekeken of het bedrijf te redden valt of dat er een doorstart mogelijk is.  “Alle opdrachten worden uitgevoerd, er wordt verder geproduceerd en uitgeleverd”, aldus de bewindvoerders in het faillissement.

Materiaalkosten

Het bedrijf heeft financiële klappen opgelopen door de sterk gestegen materiaalkosten. Kamei slaagde er niet tijdig in die aan de afnemers door te berekenen. De bewindvoerders hebben de werknemers laten weten dat de salarissen voor de komende drie maanden verzekerd zijn. De bewindsvoerders willen het bedrijf eerst verder analyseren en naar mogelijkheden voor een sanering of een financiële participatie van derde partijen kijken.

VW Golf

Oprichter Karl Meier was in 1939 één van de eerste medewerkers van Ferdinand Porsche bij het project om een Duitse volksauto te ontwikkelen. Meier begon in 1949 als zelfstandige met Kamei dat vroeger onder meer bekend stond om de bumpers, spoilers en andere onderdelen om met name een VW Golf ‘aan te kleden’. Later richtte het bedrijf zich vooral op dakkoffers.

Automotive Schadeseminar (7 september) in teken duurzaam herstel

‘Duitse fabrikant van dakkoffers Kamei failliet’ | Automotive Online

‘Duitse fabrikant van dakkoffers Kamei failliet’

Faillissement • Het bedrijf heeft financiële klappen opgelopen door de sterk gestegen materiaalkosten.
Redactie Redactie
Foto: Kamei

Kamei, de Duitse fabrikant van dakkoffers, bumperlijsten en andere onderdelen, is door de rechtbank van Wolfsburg failliet verklaard. Dat meldt de Duitse vakpers.

De activiteiten gaan voorlopig gewoon door. Ondertussen wordt gekeken of het bedrijf te redden valt of dat er een doorstart mogelijk is.  “Alle opdrachten worden uitgevoerd, er wordt verder geproduceerd en uitgeleverd”, aldus de bewindvoerders in het faillissement.

Materiaalkosten

Het bedrijf heeft financiële klappen opgelopen door de sterk gestegen materiaalkosten. Kamei slaagde er niet tijdig in die aan de afnemers door te berekenen. De bewindvoerders hebben de werknemers laten weten dat de salarissen voor de komende drie maanden verzekerd zijn. De bewindsvoerders willen het bedrijf eerst verder analyseren en naar mogelijkheden voor een sanering of een financiële participatie van derde partijen kijken.

VW Golf

Oprichter Karl Meier was in 1939 één van de eerste medewerkers van Ferdinand Porsche bij het project om een Duitse volksauto te ontwikkelen. Meier begon in 1949 als zelfstandige met Kamei dat vroeger onder meer bekend stond om de bumpers, spoilers en andere onderdelen om met name een VW Golf ‘aan te kleden’. Later richtte het bedrijf zich vooral op dakkoffers.

Automotive Schadeseminar (7 september) in teken duurzaam herstel