Mobtalk #20 | Rebecca van Nieuwkerk: ‘Ik zie geen Max Verstappen-effect bij Honda’

Mobtalk • Toch denkt ze wel dat de Formule 1 een positieve bijdrage levert aan het imago van Honda.
Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
V.l.n.r.: Paul de Vries, Rebecca van Nieuwkerk, Rolf Westgeest en Bart Kuijpers. (Foto: Automotive)

In de twintigste AM Mobtalk is Honda- en Mazda-dealer Rebecca van Nieuwkerk aanwezig. Zij is de eigenaar van het gelijknamige familiebedrijf in en rond Amsterdam. “Wij vechten voor ons zelfstandig bestaan”, zegt Van Nieuwkerk in gesprek met presentator Bart Kuijpers, co-host Rolf Westgeest en vaste gast Paul de Vries.

Volgens Van Nieuwkerk is de schaalvergroting onmiskenbaar in hoog tempo gaande. “Maar wij zijn groot genoeg om te kunnen investeren en tegelijkertijd klein genoeg om het familiegevoel te kunnen bewaren. Voor bedrijven met die combinatie is in onze ogen nog voldoende ruimte.”

In de podcast komen de volgende onderwerpen aan bod:

02:30 – Honda investeert miljarden in EV’s.
04:45 – Google wil een nog groter deel van de occasion-advertentiemarkt.
09:20 – De komst van een Chinees merk ligt vooralsnog niet in de lijn der verwachting bij Van Nieuwkerk.
12:30 – Hoe kan de branche vrouwen verleiden er in te gaan werken?
14:25 – Van Nieuwkerk is inmiddels de derde generatie. Hoe is dat zo gekomen?
15:50 – Met Mazda werd er na decennia een tweede merk toegevoegd, een belangrijke beslissing.
17:46 – Honda wisselt nogal eens van importstructuur. ‘Dat went’.
19:40 – Voor Honda is er helaas geen sprake van een ‘Max Verstappen’-factor.
22:10 – Voor Van Nieuwkerk zijn occasions zeer belangrijk.
23:30 – Hoe ver zal de schaalvergroting nog gaan?
27:20 – De online strategie van Van Nieuwkerk.
29:00 – Dealers moeten ook universeel kunnen werken, daarom zit Van Nieuwkerk bij James.
32:00 – Hoe zorgt een dealerbedrijf dat het winstgevend blijft, ook in slechte jaren?
38:00 – Van Nieuwkerk volgde een opleiding aan Nyenrode en heeft een coach. Hoe helpt dat haar?
40:33 – De vrouw van Paul is ook ondernemer. Wat leert Paul van haar?
44:00 – Van Nieuwkerk was een van de eerste dealers die vertrouwen had in Paul zijn bedrijf Nieuweautokopen.nl.

Beluister hieronder de Podcast (of in uw favoriete podcast-speler).

Doet de widget het niet? Klik hier voor de rechtstreekse Spotify link.

Bekijk ook de YouTube-video van de podcast.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Mobtalk #20 | Rebecca van Nieuwkerk: ‘Ik zie geen Max Verstappen-effect bij Honda’ | Automotive Online

Mobtalk #20 | Rebecca van Nieuwkerk: ‘Ik zie geen Max Verstappen-effect bij Honda’

Mobtalk • Toch denkt ze wel dat de Formule 1 een positieve bijdrage levert aan het imago van Honda.
Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
V.l.n.r.: Paul de Vries, Rebecca van Nieuwkerk, Rolf Westgeest en Bart Kuijpers. (Foto: Automotive)

In de twintigste AM Mobtalk is Honda- en Mazda-dealer Rebecca van Nieuwkerk aanwezig. Zij is de eigenaar van het gelijknamige familiebedrijf in en rond Amsterdam. “Wij vechten voor ons zelfstandig bestaan”, zegt Van Nieuwkerk in gesprek met presentator Bart Kuijpers, co-host Rolf Westgeest en vaste gast Paul de Vries.

Volgens Van Nieuwkerk is de schaalvergroting onmiskenbaar in hoog tempo gaande. “Maar wij zijn groot genoeg om te kunnen investeren en tegelijkertijd klein genoeg om het familiegevoel te kunnen bewaren. Voor bedrijven met die combinatie is in onze ogen nog voldoende ruimte.”

In de podcast komen de volgende onderwerpen aan bod:

02:30 – Honda investeert miljarden in EV’s.
04:45 – Google wil een nog groter deel van de occasion-advertentiemarkt.
09:20 – De komst van een Chinees merk ligt vooralsnog niet in de lijn der verwachting bij Van Nieuwkerk.
12:30 – Hoe kan de branche vrouwen verleiden er in te gaan werken?
14:25 – Van Nieuwkerk is inmiddels de derde generatie. Hoe is dat zo gekomen?
15:50 – Met Mazda werd er na decennia een tweede merk toegevoegd, een belangrijke beslissing.
17:46 – Honda wisselt nogal eens van importstructuur. ‘Dat went’.
19:40 – Voor Honda is er helaas geen sprake van een ‘Max Verstappen’-factor.
22:10 – Voor Van Nieuwkerk zijn occasions zeer belangrijk.
23:30 – Hoe ver zal de schaalvergroting nog gaan?
27:20 – De online strategie van Van Nieuwkerk.
29:00 – Dealers moeten ook universeel kunnen werken, daarom zit Van Nieuwkerk bij James.
32:00 – Hoe zorgt een dealerbedrijf dat het winstgevend blijft, ook in slechte jaren?
38:00 – Van Nieuwkerk volgde een opleiding aan Nyenrode en heeft een coach. Hoe helpt dat haar?
40:33 – De vrouw van Paul is ook ondernemer. Wat leert Paul van haar?
44:00 – Van Nieuwkerk was een van de eerste dealers die vertrouwen had in Paul zijn bedrijf Nieuweautokopen.nl.

Beluister hieronder de Podcast (of in uw favoriete podcast-speler).

Doet de widget het niet? Klik hier voor de rechtstreekse Spotify link.

Bekijk ook de YouTube-video van de podcast.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.