Klassiekerhandel verwacht dat business goed blijft

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Liefhebber

    Aan de getoonde info kun je al zien dat de leden van de FIVA niet bepaald een doorsnede zijn van de oldtimerbezitter. FIVA leden zijn mensen met auto’s uit de duurdere segmenten met bijpassende salarissen. Op de evenementen waar ik kom zijn ook heel veel twintigers en dertigers met goedkopere klassiekers en met normale banen met een laag tot modaal inkomen. Dat zijn de liefhebbers van Amerikaanse klassiekers. Zou je breed kijken dan zijn er meer bezitters van familieauto’s dan van dure sport en luxe auto’s. Denk aan de grote hoeveelheid 2CV’s, Kevers en Mini’s. Voor die auto’s hoef je ook geen 6500 euro per jaar uit te geven en 70.000 euro te verdienen, en ook mag je jonger zijn dan 53…. Denk dan ook dat het een gemiddelde betreft van de FIVA leden. Daarnaast zijn er veel meer klassiekers dan 43.6 duizend, alleen al in Nederland.

  • Peter

    @Liefhebber

    Business vs. hobby is volgens mij de ondertoon van het bovenstaande

  • Liefhebber

    En dus denkt door dit soort cijfers de branche dat de bezitter van een oldtimer wel wat te verteren heeft. Uiteraard zijn er zeker vermogende liefhebbers onder de klassiekerbezitters, maar dat is maar een klein deel.

  • wietse

    weer een leuk bericht voor de regering,kunnen ze weer gaan plukken .