Inkoopsites occasions onder vuur bij Radar

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • m van veldhuizen

    wat mij opviel gedurende de uitzending is dat er met regelmaat en ten onrechte door de verschillende partijen het woord “dealer” werd gebruikt terwijl handelaar bedoelt werd. Alleen antoinette hertsenberg kon ik niet betrappen op het gebruik van de naam dealer. Aan de geinterviewde personen het verzoek om in het vervolg dealers buiten de discussie te laten.

  • Marc Klaver

    Ach, het zijn gewoon online portalen die hopen een graantje mee te pikken van de markt voor het online aanschaffen van een nieuwe of gebruikte auto. Zo zijn er ook tientallen adverteerders die aanbieden om je caravan te kopen. Het bod dat je dan krijgt, is een lachertje. En de prijzen die de online opkopers van occasions bieden, zijn eveneens laag. Die moeten haast wel onder de reguliere handelsbiedingen liggen, aangezien er in dat geval nog een partij is die iets moet verdienen aan de occasion in kwestie. Dus je kunt net zo goed naar een lokale handelaar rijden of de auto inruilen, de dealer of handelaar in kwestie neemt immers ook contact op met zijn vaste handelspartners om tot een bod te komen. Daarnaast valt het op dat er bij autogerelateerde onderwerpen in programma’s als Kassa of Radar vooral een hoop onwetendheid bij de programmamakers naar voren komt. Dat is ook jammer.

  • Bas Oude Luttikhuis

    @Marc Onderschat niet dat wij door het enorme aantal biedingen welke wij dagelijks ontvangen exact kunnen zien welke dealers op dit moment behoefte hebben aan een bepaald merk/model en kunnen we deze snel en gericht onder de aandacht brengen bij potentiele kopers. Daardoor zijn we in staat heel snel de juiste koper te vinden voor een auto. Juist deze snelle manier van zaken doen spreekt veel consumenten aan.

    @ Van Veldhuizen Natuurlijk worden veel auto’s aan occasionspecialisten en universele garages verkocht, het aandeel merkdealers in ons actieve netwerk van kopers is de afgelopen 12 maanden echter sterk gestegen. De merkdealers kopen een steeds groter aandeel van de aangeboden auto’s. Daarnaast is er niet echt een definitie van dealers, merkdealers, autobedrijven en autodealers. Voor de consument is het een pot nat.

    Ik ben zekers onder de indruk van de redactie van Radar. Ze zijn bijna twee maanden bezig geweest om deze aflevering op het scherm te kunnen krijgen. Ook in de studio was alles perfect geregeld. Chapeau.