Toyota tegen Die Welt: we stoppen helemaal niet met diesel

Redactie Redactie
• Laatste update:

De krant baseerde zich op bronnen rond Toyota en op een woordvoerder van het concern die tegenover de krant meldde dat het doorontwikkelen van de dieselmotor niet in de planning ligt, de varianten voor lichte bedrijfsvoertuigen uitgezonderd.

Update: `Ongefundeerd`
Toyota laat in een reactie weten dat het artikel van Die Welt ongefundeerd is. “Niets staat verder van de waarheid. Die Welt heeft verschillende zaken aan elkaar geknipt en geplakt om een verhaal te verzinnen”, aldus Jean-Yves Jault, general manager corporate communications bij Toyota Motor Europe in een schriftelijke verklaring. 

“Toen we op 14 oktober ons plan `2050 Environmental Challenge` presenteerden, lieten we een mix van verschillende aandrijflijnen zien. Een klein gedeelte daarvan besloegen voertuigen met verbrandingsmotor, en de meerderheid met hybride, plug-in hybride, elektrische en waterstofcell aandrijving. We hebben nooit gezegd dat we zouden stoppen met benzine noch dieselmotoren omdat we denken dat ze nog steeds een rol zullen spelen in sommige toepassingen en geografische gebieden.”

In tegendeel, zo meldt Jault, Toyota-ceo Akio Toyoda zei vorige maand tijdens de Tokyo Motor Show nog tegen persbureau Reuters dat het verkeerd zou zijn als het Volkswagen-schandaal het einde zou betekenen van dieselaandrijving. 

Toyota tegen Die Welt: we stoppen helemaal niet met diesel | Automotive Online

Toyota tegen Die Welt: we stoppen helemaal niet met diesel

Redactie Redactie
• Laatste update:

De krant baseerde zich op bronnen rond Toyota en op een woordvoerder van het concern die tegenover de krant meldde dat het doorontwikkelen van de dieselmotor niet in de planning ligt, de varianten voor lichte bedrijfsvoertuigen uitgezonderd.

Update: `Ongefundeerd`
Toyota laat in een reactie weten dat het artikel van Die Welt ongefundeerd is. “Niets staat verder van de waarheid. Die Welt heeft verschillende zaken aan elkaar geknipt en geplakt om een verhaal te verzinnen”, aldus Jean-Yves Jault, general manager corporate communications bij Toyota Motor Europe in een schriftelijke verklaring. 

“Toen we op 14 oktober ons plan `2050 Environmental Challenge` presenteerden, lieten we een mix van verschillende aandrijflijnen zien. Een klein gedeelte daarvan besloegen voertuigen met verbrandingsmotor, en de meerderheid met hybride, plug-in hybride, elektrische en waterstofcell aandrijving. We hebben nooit gezegd dat we zouden stoppen met benzine noch dieselmotoren omdat we denken dat ze nog steeds een rol zullen spelen in sommige toepassingen en geografische gebieden.”

In tegendeel, zo meldt Jault, Toyota-ceo Akio Toyoda zei vorige maand tijdens de Tokyo Motor Show nog tegen persbureau Reuters dat het verkeerd zou zijn als het Volkswagen-schandaal het einde zou betekenen van dieselaandrijving.