Van Altena: Vertrouwen van mijn leveranciers geschaad

Redactie Redactie
• Laatste update:

Overleven
De belangrijkste oorzaak van het faillissement van het bedrijf, gespecialiseerd in verhuur en leasing van zware bedrijfswagens, ligt in een teruggelopen vraag en omzet. “Sinds 2008 hebben we drie reorganisaties doorgevoerd en waren we puur bezig met overleven”, zegt Van Altena. In de hoogtijdagen had zijn bedrijf acht vestigingen en meer dan duizend voertuigen in het wagenpark. Dat was dit jaar teruggelopen naar drie vestigingen en 400 wagens. 

“De eerste keer dat de vraag zo kelderde, in 2008, hadden we nog de middelen om dat op te vangen. De tweede keer konden we dat doen door te reorganiseren, maar de laatste keer, vanaf juli dit jaar, was het vet van de botten. Zelf zag ik nog wel kansen maar de financiers niet. Ondanks hun 100% ondersteuning en support in de afgelopen jaren zijn volgens hen de verwachtingen voor 2013 zo slecht dat ze me ‘tegen mezelf in bescherming wilden nemen’, een drogreden natuurlijk, maar het was niet anders. Daarna had ik geen andere keuze meer dan het faillissement aan te vragen.” Bij het bedrijf waren, inclusief Van Altena zelf, vijftien mensen in dienst. 

Ontluisterend
Volgens Van Altena zijn er nog geen concrete plannen voor een doorstart. “Sinds 11 december ben ik non-stop bezig met het informeren van de curator en het te woord staan van mijn klanten. Het is ontluisterend om te zien hoe het bedrijf dat je in 26 jaar tijd hebt opgebouwd binnen twee weken wordt afgebroken. Ik hoop nu dat we tot een snelle afwikkeling kunnen komen.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Van Altena: Vertrouwen van mijn leveranciers geschaad | Automotive Online

Van Altena: Vertrouwen van mijn leveranciers geschaad

Redactie Redactie
• Laatste update:

Overleven
De belangrijkste oorzaak van het faillissement van het bedrijf, gespecialiseerd in verhuur en leasing van zware bedrijfswagens, ligt in een teruggelopen vraag en omzet. “Sinds 2008 hebben we drie reorganisaties doorgevoerd en waren we puur bezig met overleven”, zegt Van Altena. In de hoogtijdagen had zijn bedrijf acht vestigingen en meer dan duizend voertuigen in het wagenpark. Dat was dit jaar teruggelopen naar drie vestigingen en 400 wagens. 

“De eerste keer dat de vraag zo kelderde, in 2008, hadden we nog de middelen om dat op te vangen. De tweede keer konden we dat doen door te reorganiseren, maar de laatste keer, vanaf juli dit jaar, was het vet van de botten. Zelf zag ik nog wel kansen maar de financiers niet. Ondanks hun 100% ondersteuning en support in de afgelopen jaren zijn volgens hen de verwachtingen voor 2013 zo slecht dat ze me ‘tegen mezelf in bescherming wilden nemen’, een drogreden natuurlijk, maar het was niet anders. Daarna had ik geen andere keuze meer dan het faillissement aan te vragen.” Bij het bedrijf waren, inclusief Van Altena zelf, vijftien mensen in dienst. 

Ontluisterend
Volgens Van Altena zijn er nog geen concrete plannen voor een doorstart. “Sinds 11 december ben ik non-stop bezig met het informeren van de curator en het te woord staan van mijn klanten. Het is ontluisterend om te zien hoe het bedrijf dat je in 26 jaar tijd hebt opgebouwd binnen twee weken wordt afgebroken. Ik hoop nu dat we tot een snelle afwikkeling kunnen komen.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.