Sator-deal: AD zoekt grossier voor 12 AD Autobedrijven

Redactie Redactie
• Laatste update:

Cartal-Rijsbergen is ook een van de aandeelhouders van AD Benelux. “Over het aandeelhouderschap gaan we op korte termijn om de tafel”, zegt Kromhout. “Het is er beide partijen aan gelegen om zo snel mogelijk tot een oplossing te komen.”

Kromhout zegt verder dat de strategie een van “achterwaartse integratie” is. Bij deze strategie nemen de afnemers hun leverancier over, dus in het geval van AD Nederland nemen de grossiers zelf de onderdelenvoorziening ter hand. Kromhout wil inhoudelijk echter nog niets kwijt over de strategie van AD in Nederland. Wel verwacht hij dat er door de slag van Sator ook veel bedrijven op zoek gaan naar een nieuwe businesspartner.

`Dit scheelt 8 miljoen per jaar`
Directeur Marcel Streppel van Doyen is dezelfde mening toegedaan. “Voor ons zie ik kansen, omdat andere grossiers gaan rondkijken. Onze logistiek is er klaar voor. Vooral voor AD is deze Sator-deal een aderlating, omdat Cartal-Rijsbergen vertrekt. Dat scheelt al snel 8 miljoen euro omzet per jaar.”

Streppel zegt niet te schrikken van de Sator-overnames. “Het is logisch dat Sator de omzet van zijn grootste klanten wil veiligstellen.” Streppel zegt geen prijsdruk te verwachten. “De Amerikaanse moeder LKQ wil ook gewoon rendement.”

Lees hier een update van de analyse (alleen voor abonnees).

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Sator-deal: AD zoekt grossier voor 12 AD Autobedrijven | Automotive Online

Sator-deal: AD zoekt grossier voor 12 AD Autobedrijven

Redactie Redactie
• Laatste update:

Cartal-Rijsbergen is ook een van de aandeelhouders van AD Benelux. “Over het aandeelhouderschap gaan we op korte termijn om de tafel”, zegt Kromhout. “Het is er beide partijen aan gelegen om zo snel mogelijk tot een oplossing te komen.”

Kromhout zegt verder dat de strategie een van “achterwaartse integratie” is. Bij deze strategie nemen de afnemers hun leverancier over, dus in het geval van AD Nederland nemen de grossiers zelf de onderdelenvoorziening ter hand. Kromhout wil inhoudelijk echter nog niets kwijt over de strategie van AD in Nederland. Wel verwacht hij dat er door de slag van Sator ook veel bedrijven op zoek gaan naar een nieuwe businesspartner.

`Dit scheelt 8 miljoen per jaar`
Directeur Marcel Streppel van Doyen is dezelfde mening toegedaan. “Voor ons zie ik kansen, omdat andere grossiers gaan rondkijken. Onze logistiek is er klaar voor. Vooral voor AD is deze Sator-deal een aderlating, omdat Cartal-Rijsbergen vertrekt. Dat scheelt al snel 8 miljoen euro omzet per jaar.”

Streppel zegt niet te schrikken van de Sator-overnames. “Het is logisch dat Sator de omzet van zijn grootste klanten wil veiligstellen.” Streppel zegt geen prijsdruk te verwachten. “De Amerikaanse moeder LKQ wil ook gewoon rendement.”

Lees hier een update van de analyse (alleen voor abonnees).

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.