Automotive 5: de risico’s van tweedehands equipment

Redactie Redactie
• Laatste update:

Volgens ruwe schattingen gaat van alle ingeruilde werkplaatsapparatuur ongeveer de helft direct naar het oud-ijzer. De rest wordt verhandeld of door de leveranciers zelf te koop aangeboden. In de meeste gevallen zit er geen verdienmodel aan. Inruilen en doorverkopen wordt gezien als service aan de bedrijven waaraan nieuwe apparatuur is verkocht.

Het aanschaffen van gebruikt equipment kan voor autobedrijven interessant zijn, maar net als bij een gebruikte auto zijn de staat en onderhoudshistorie belangrijk. Vooral bij apk-apparatuur is het opletten geblazen bij certificering en inschrijvingen in de registers. 

Lees er meer over in Automotive Werkplaats 5 die afgelopen vrijdag verscheen en vanaf vandaag online te lezen is voor abonnees.

Verder in dit nummer onder meer:

  • De mogelijkheden met digitale profieldieptescanners
  • Een blik in de werkplaats van Autobedrijf Mark van Schijndel
  • Op de brug: een Subaru Levorg
  • Diagnose: Audi A8 slaat of na 30 seconden
  • Marcel Spruijt beoordeelt drie testers
  • Meer over de overname van Maha door Explora

In Automotive Management:

Automotive Management staat deze maand in het teken van Fleet & Leasing. In het gelijknamige dossier zijn onder meer de uitkomsten van een enquête onder leasemaatschappijen te vinden; Het effect van de vlaktaks op de leaseregistraties; De doe-het-zelfinspectieapp van AVN Group; Restwaardeflop: de Peugeot 508 en de introductie van leasemaatchappij FGD.

Verder in dit nummer interviews met ALD-directeur Carel Bal, Renault-designchef Laurens van den Acker en de broers Jeroen en Bart Ruinemans van Ruinemans bedrijfswagens in Eesveen. De ins&outs van de equipmentbeurs Autopromotec en ruitschade die steeds vaker naar carrosserieherstellers gaat.

Lees Automotive Management 5 hier.