Hoe Volkswagen met de emissiezwendel werd betrapt

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Pieter

    Zo’n fraudezaak treft natuurlijk niet alleen de CEO.
    Er moeten veel meer top technisch-ict- en marketingverantwoordelijken zijn die hier in de praktijk aan meegewerkt hebben.

  • Jur

    hier is duidelijk over nagedacht en zeer bewust ingebouwd. Als dit door de ECU fabrikant is gedaan ( Bosch ?) in opdracht van VW, kan het alleen bij VW actief zijn, maar aannemelijk is dat dit natuurlijk ook bij andere merken mogelijk is / wordt gebruikt.

  • Eric P

    Had Toyota dit trucje niet al eens toegepast? Begin deze eeuw met de LeanBurn motor?
    Het zou me niets verbazen als vrijwel de hele auto-industrie zich aan vergelijkbare zaken schuldig maakt.
    Ben benieuwd of er in de nabije toekomst meer aan ’t licht gaat komen.

  • Pijl

    De eerste vraag die bij mij opkomt is hoe het dan zit met die derde, geteste auto. De BMW. Maar daar lees ik niets over

  • Henny Hemmes

    Antwoord op vraag van dhr. Pijl. De BMW X5 vertoonde volgens mijn informatie minimale verschillen. BMW gebruikt weliswaar hetzelfde SCR nabehandelingssysteem, maar gebruikt veel meer van de urea-oplossing dan VW.