Hoe Volkswagen met de emissiezwendel werd betrapt
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.
Bent u al abonnee?
Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.
Reacties
Zo’n fraudezaak treft natuurlijk niet alleen de CEO.
Er moeten veel meer top technisch-ict- en marketingverantwoordelijken zijn die hier in de praktijk aan meegewerkt hebben.
hier is duidelijk over nagedacht en zeer bewust ingebouwd. Als dit door de ECU fabrikant is gedaan ( Bosch ?) in opdracht van VW, kan het alleen bij VW actief zijn, maar aannemelijk is dat dit natuurlijk ook bij andere merken mogelijk is / wordt gebruikt.
Had Toyota dit trucje niet al eens toegepast? Begin deze eeuw met de LeanBurn motor?
Het zou me niets verbazen als vrijwel de hele auto-industrie zich aan vergelijkbare zaken schuldig maakt.
Ben benieuwd of er in de nabije toekomst meer aan ’t licht gaat komen.
De eerste vraag die bij mij opkomt is hoe het dan zit met die derde, geteste auto. De BMW. Maar daar lees ik niets over
Antwoord op vraag van dhr. Pijl. De BMW X5 vertoonde volgens mijn informatie minimale verschillen. BMW gebruikt weliswaar hetzelfde SCR nabehandelingssysteem, maar gebruikt veel meer van de urea-oplossing dan VW.