Accupakket Chevrolet Volt vat vlam na test
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.
Bent u al abonnee?
Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.
Reacties
Bij de zgn.crash testen vatte na 3 ! weken de accupacks vlam, bovendien hebben de testers de aanwijzingen vd fabrikant niet opgevolgd om t accupack electrisch los te koppelen vd auto.
@van ’t grote Erf, Wellicht is de instructie niet gevolgd. De vraag hierdoor de brand zou zijn voorkomen en of dit mag resulteren in een brand. De oorzaak kan net zo goed in de batterij zijn ontstaan, dus had mogelijk ook kunnen plaatsvinden na het loskoppelen van de batterij.
De brand na de eerste crashtest werd veroorzaakt door de accu. Blijft het feit dat de instructies van de fabrikant niet werden gevolgd.
Het gaat hier echter om 3 nieuwe crashtests waarbij 1 keer niets gebeurde, 1 keer na 7 dagen een brand onstond en de laatste test waren en vonken en rook, maar er is geen sprake van open vuur in het rapport.
Hebben ze ook een benzinetank aangereden en gekeken of er daarna brandgevaar ontstond?
Hoe kan het dat 3 lezers van het artikel komen met feiten over de test en de journalisten van AM deze feiten niet hebben onderzocht?
Mini roept dik 200’000 auto’s terug voor brandgevaar, maar dat is hier geen berichtje waard?
Branden benzineauto’s toch beter dan elektrische auto’s?