Marktplaats stopt met Nieuweautokopen.nl

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
De droom van Paul de Vries om online auto's te verkopen laat nog even op zich wachten. (Foto: Shutterstock)

“Ik heb veel te danken aan de site”, meldt oprichter Paul de Vries aan Automotive. Hij verkocht drie jaar geleden de site aan Marktplaats en trad daar in dienst. “Tijdens de onderhandelingen rond de overname gaf Marktplaats al eerlijk aan dat het hen niet te doen was om de naam ‘Nieuweautokopen.nl’. De technologie, de mensen en het intellectuele eigendom zag men als de werkelijke toegevoegde waarde. En nu, exact drie jaar na de overname, hebben we besloten dat nieuweautokopen.nl stopt. Geen gemakkelijke beslissing maar door het behoud van de mensen en expertise wel een beslissing waar ik volledig achter sta.” De Vries blijft werkzaam bij Marktplaats en gaat daarnaast verder met #DCDW, waar Gerben Beck sinds vorig jaar de leiding voert over het bedrijf dat onder meer leadopvolging voor dealers doet.

Nieuweautokopen.nl werd in 2006 door De Vries opgericht. Nadat mede-eigenaar Koops Furness in 2014 failliet ging, nam Marktplaats de site over. “Vanaf het begin was duidelijk dat de waarde van Nieuweautokopen.nl vooral zat in het Lead Management Systeem (ILMS), inclusief calltracking in combinatie met de op dat moment meer dan duizend aangesloten autodealers, en onze mensen en netwerk maakte de overname waardevol voor Marktplaats.”Lees ook het artikel ‘Prijs en inruilauto staan doorbraak online nieuwverkoop in de weg’.

‘Internet is geen wondermiddel’

Met het einde van Nieuweautokopen.nl komt er ook een einde aan de droom om online nieuwe auto’s te verkopen. “Niet helemaal hoor. Die droom is er nog steeds. Ik heb met mijn team duizenden auto’s online verkocht en ik geloof nog steeds dat de aantallen hoger kunnen, zeker met de technieken van nu. Ik realiseer me ook dat internet geen wondermiddel is, maar slechts een stuk gereedschap om meer mensen te bereiken.”

Lees hier een interview met De Vries.

Met #DCDW blijft De Vries actief met online verkoop van nieuwe auto’s. Het levert onder meer leads aan dealers en neemt daarbij de opvolging op zich. “Maar dan onder de vlag van een merk, importeur of dealer. Want of het nu direct zichtbaar is of juist bescheiden op de achtergrond, online automotive is mijn vak, mijn passie. Ik wil niets anders dan dat.”  

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Marktplaats stopt met Nieuweautokopen.nl | Automotive Online

Marktplaats stopt met Nieuweautokopen.nl

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
De droom van Paul de Vries om online auto's te verkopen laat nog even op zich wachten. (Foto: Shutterstock)

“Ik heb veel te danken aan de site”, meldt oprichter Paul de Vries aan Automotive. Hij verkocht drie jaar geleden de site aan Marktplaats en trad daar in dienst. “Tijdens de onderhandelingen rond de overname gaf Marktplaats al eerlijk aan dat het hen niet te doen was om de naam ‘Nieuweautokopen.nl’. De technologie, de mensen en het intellectuele eigendom zag men als de werkelijke toegevoegde waarde. En nu, exact drie jaar na de overname, hebben we besloten dat nieuweautokopen.nl stopt. Geen gemakkelijke beslissing maar door het behoud van de mensen en expertise wel een beslissing waar ik volledig achter sta.” De Vries blijft werkzaam bij Marktplaats en gaat daarnaast verder met #DCDW, waar Gerben Beck sinds vorig jaar de leiding voert over het bedrijf dat onder meer leadopvolging voor dealers doet.

Nieuweautokopen.nl werd in 2006 door De Vries opgericht. Nadat mede-eigenaar Koops Furness in 2014 failliet ging, nam Marktplaats de site over. “Vanaf het begin was duidelijk dat de waarde van Nieuweautokopen.nl vooral zat in het Lead Management Systeem (ILMS), inclusief calltracking in combinatie met de op dat moment meer dan duizend aangesloten autodealers, en onze mensen en netwerk maakte de overname waardevol voor Marktplaats.”Lees ook het artikel ‘Prijs en inruilauto staan doorbraak online nieuwverkoop in de weg’.

‘Internet is geen wondermiddel’

Met het einde van Nieuweautokopen.nl komt er ook een einde aan de droom om online nieuwe auto’s te verkopen. “Niet helemaal hoor. Die droom is er nog steeds. Ik heb met mijn team duizenden auto’s online verkocht en ik geloof nog steeds dat de aantallen hoger kunnen, zeker met de technieken van nu. Ik realiseer me ook dat internet geen wondermiddel is, maar slechts een stuk gereedschap om meer mensen te bereiken.”

Lees hier een interview met De Vries.

Met #DCDW blijft De Vries actief met online verkoop van nieuwe auto’s. Het levert onder meer leads aan dealers en neemt daarbij de opvolging op zich. “Maar dan onder de vlag van een merk, importeur of dealer. Want of het nu direct zichtbaar is of juist bescheiden op de achtergrond, online automotive is mijn vak, mijn passie. Ik wil niets anders dan dat.”  

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.