Youtube-actie Opel levert 3 miljoen views op

Maarten Bokslag Maarten Bokslag
• Laatste update:

Opel lanceerde in april de campagne ‘betaal met views’. Iedereen die tussen 24 april en 30 juni een proefrit maakte in een van de Opel Online editions en die op YouTube plaatste, kon zo’n auto winnen als er maar genoeg views waren. Deelnemer Yuri Schuurkes trok met zijn YouTube-video van Spiderman die een proefrit maakt al snel het minimale aantal van 922.800 views voor een Opel Astra. Inmiddels staat dat filmpje op ruim 1,5 miljoen views en rijdt Schuurkes in zijn nieuwe Opel.

Karl en Corsa blijven staan

Schuurkes was tot nog toe de enige inzender die genoeg views behaalde om een auto te winnen: films van de Opel Karl en de Opel Corsa behaalden (nog) niet de benodigde 589.900 resp. 739.600 views.

Jeroen Maas, manager PR van Opel Nederland, is zeer tevreden over de actie. “Primair doel was het onder de aandacht brengen van de Online Edition”, vertelt hij aan Automotive. “Daarnaast willen we het innovatieve karakter van ons merk benadrukken. De actie heeft enorm veel webtraffic gerealiseerd en het verkoopaandeel van de Online Editions ondersteund.”

Tientallen films

Het aantal inzenders is niet exact bekend, maar Maas spreekt van “enkele tientallen” die waren aangemeld bij #betaalmetviews. De pr-man schat dat de video’s in totaal drie miljoen views opleverden.

Was dat het waard? “Het is lastig om een marketingwaarde aan een Youtube-view te hangen. Voor deze actie zijn we op 2,5 cent per view uitgekomen.” Omgerekend heeft de actie dan voor circa  75.000 euro aan media-exposure gegenereerd. Plus een hoop free-publicity. Maas laat dan ook weten dat de in Nederland verzonnen actie wellicht follow-up krijgt in andere Europese landen.

Opel werd in maart overgenomen door PSA. Eerder deze maand werd bekend dat er een andere slogan komt. ‘De toekomst is voor iedereen‘ is het nieuwe credo van Opel.  

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.

Youtube-actie Opel levert 3 miljoen views op | Automotive Online

Youtube-actie Opel levert 3 miljoen views op

Maarten Bokslag Maarten Bokslag
• Laatste update:

Opel lanceerde in april de campagne ‘betaal met views’. Iedereen die tussen 24 april en 30 juni een proefrit maakte in een van de Opel Online editions en die op YouTube plaatste, kon zo’n auto winnen als er maar genoeg views waren. Deelnemer Yuri Schuurkes trok met zijn YouTube-video van Spiderman die een proefrit maakt al snel het minimale aantal van 922.800 views voor een Opel Astra. Inmiddels staat dat filmpje op ruim 1,5 miljoen views en rijdt Schuurkes in zijn nieuwe Opel.

Karl en Corsa blijven staan

Schuurkes was tot nog toe de enige inzender die genoeg views behaalde om een auto te winnen: films van de Opel Karl en de Opel Corsa behaalden (nog) niet de benodigde 589.900 resp. 739.600 views.

Jeroen Maas, manager PR van Opel Nederland, is zeer tevreden over de actie. “Primair doel was het onder de aandacht brengen van de Online Edition”, vertelt hij aan Automotive. “Daarnaast willen we het innovatieve karakter van ons merk benadrukken. De actie heeft enorm veel webtraffic gerealiseerd en het verkoopaandeel van de Online Editions ondersteund.”

Tientallen films

Het aantal inzenders is niet exact bekend, maar Maas spreekt van “enkele tientallen” die waren aangemeld bij #betaalmetviews. De pr-man schat dat de video’s in totaal drie miljoen views opleverden.

Was dat het waard? “Het is lastig om een marketingwaarde aan een Youtube-view te hangen. Voor deze actie zijn we op 2,5 cent per view uitgekomen.” Omgerekend heeft de actie dan voor circa  75.000 euro aan media-exposure gegenereerd. Plus een hoop free-publicity. Maas laat dan ook weten dat de in Nederland verzonnen actie wellicht follow-up krijgt in andere Europese landen.

Opel werd in maart overgenomen door PSA. Eerder deze maand werd bekend dat er een andere slogan komt. ‘De toekomst is voor iedereen‘ is het nieuwe credo van Opel.  

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.