Column Ton Roks: Gutmenschen
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.
Bent u al abonnee?
Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.
Reacties
Er moet een inhaalverbod komen voor die zogenaamd milieuvriendelijke autos. Die géén wegenbelasting betalen.
Dan worden ze ook gedwongen om zuiniger te rijden
Bedankt Ton, voor dit uitstekende stukje. Het kan niet vaak genoeg herhaald worden.
Mooi stuk Ton, en helaas is het nog steeds de groene leugen…
De enige rechtvaardige oplossing is brandstof zwaar en overal in Europa even zwaar belasten. Ik rij hybride omdat ik het comfortabel en zuinig vind en ik tank ook nog in België. Maar blijkbaar ben je dan een automobilist waar de wereld niet op zit te wachten. Ik heb dit belastingsysteem niet verzonnen, maar maak er wel handig gebruik van. De hybriderijder daarom maar even zo weg zetten vind ik erg kort door de bocht.
Een Mustang is voor de autoliefhebber, daar is niets op tegen. Dat het allemaal wel wat beschaafder kan en met meer respect voor onze aardse bronnen vind ik wel een punt !
De totale van wieg tot graf vervuiling incl. de gebruikskosten tellen ! En dat is niet in het voordeel van een Mustang.
Waarom geen sporthybryde Mustang op de markt brengen !?
Amerikanen spenderen en verslinden meer !
Waarom geen goed zichtbare led informatie (groen)als de hybride op electrischiteit rijdt.
Ik heb ze allebei, een V8-biturbo met 370 PK en een Hybride met 136 PK. Beide gewoon privé bezit. Het probleem zit hem in de stekkerauto’s. Zolang de stroom wordt opgewekt door de vervuilende kolencentrales is dit de meest vervuilende auto ooit, hoe spijtig ook.
1 duim omlaag en TR verzint er een verhaal bij. Hij weet nu immers precies hoe het zit met de motieven van alle 100.000+ hybride-rijders (knap). En hij weet ook te melden wat de rest vd wereld daar van vindt (nog knapper). Verzint dan een drogreden mbt uitstoot 1.000 liter benzine (knapst). Erg populistisch en vanuit de onderbuik, je kunt er zo de politiek mee in. Het voorgestelde alternatief is brandhout: mensen tot overpeinzing dwingen… Het staat er echt: dwingen tot denken. En of de regering dat even wil regelen.
Helemaal mee eens Ton. Iedere berijder van een E.V. doet dit alleen voor zijn portomonai. Volgend jaar weer allemaal dezelfde bij telling en wegenbelasting en er rijdt geen E.V. Meer over de Nederlandse wegen. Om in Nerderland het milieuprobleem aan te pakken moet Nederland eerst de voormalige Oostblok auto,s gaan keuren en ook net als de Nederlanders gewoon wegenbelasting laten betalen.
Triest, het verhaal en de reacties. Niet bij de tijd en kortzichtig. Kom eens achter de auto’s staan als ze optrekken en adem diep in, dan praat je wel anders. En denk daarbij ook eens aan het nageslacht i.p.v. alleen aan jezelf.
Faliekant foute voorstelling van zaken en schoffering van die berijders die bijna alleen maar op elektriciteit rijden en ik ken er vele. Het is niet fout gegaan bij de berijders, maar bij de overheid. Door alle (verkeerde) subsidies is iedereen PHEV gaan rijden, meestal op advies van accountants. De overheid bij gebruik van een EV of PHEV een laadunit ~tevens een bewijs van minstens 5x per week accu volladen moeten verplichten om aan een BPM heffing van bv 7% te kunnen honoreren, zo niet alsnog 25% innen.
Pas dan is een subsidie verantwoord en verplicht je berijders milieu bewust te acteren.
Ton Toks heeft volkomen gelijk. De gutmensch voelt zich nu eenmaal beter en verheven, dat is inherent aan de naam van het beestje.Aan alle groene ridders: Die EV’s rijden vooralsnog gewoon grotendeels op kolen, via kolencentrales. Maar imago is alles tegenwoordig. Daarom zijn de oldtimers die op lpg reden ook massaal omgebouwd naar benzine.Wat nou milieu? Alles draait om de poen, en imago. En de overheid is onnavolgbaar naief en stupide bezig, zo geeft Wiebes nu zelf al toe. 6 miljard uitgegeven en waarvoor? Grotendeels voor imago….