Eindspel Takata: faillissementsbescherming en overname

Bart Kuijpers Bart Kuijpers

Dat meldt Key Safety Systems vandaag. De 46 duizend medewerkers van Takata komen in dienst bij KSS dat daarmee groeit naar 60 duizend medewerkers.

Takata heeft faillissementsbescherming aangevraagd omdat er voor tientallen miljarden aan claims liggen of nog verwacht worden als gevolg van de enorme terugroepacties die het bedrijf de afgelopen jaren hield. Doordat sommige airbags van Takata met te veel kracht openden, schoten er metaaldeeltjes los. Er zijn hierdoor minstens zeventien mensen omgekomen en meer dan honderd mensen gewond geraakt. De airbags zitten in auto’s van veertien verschillende automerken.

KSS is van plan om de activiteiten van Takata gewoon voort te zetten, ook de airbagdivisie.

Afhankelijk van het verloop van de Chapter 11-procedure verwacht KSS de deal in het eerste kwartaal van 2018 af te kunnen ronden. Takata liet vorige week nog weten dat er geen faillissement wordt voorbereid.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Eindspel Takata: faillissementsbescherming en overname | Automotive Online

Eindspel Takata: faillissementsbescherming en overname

Bart Kuijpers Bart Kuijpers

Dat meldt Key Safety Systems vandaag. De 46 duizend medewerkers van Takata komen in dienst bij KSS dat daarmee groeit naar 60 duizend medewerkers.

Takata heeft faillissementsbescherming aangevraagd omdat er voor tientallen miljarden aan claims liggen of nog verwacht worden als gevolg van de enorme terugroepacties die het bedrijf de afgelopen jaren hield. Doordat sommige airbags van Takata met te veel kracht openden, schoten er metaaldeeltjes los. Er zijn hierdoor minstens zeventien mensen omgekomen en meer dan honderd mensen gewond geraakt. De airbags zitten in auto’s van veertien verschillende automerken.

KSS is van plan om de activiteiten van Takata gewoon voort te zetten, ook de airbagdivisie.

Afhankelijk van het verloop van de Chapter 11-procedure verwacht KSS de deal in het eerste kwartaal van 2018 af te kunnen ronden. Takata liet vorige week nog weten dat er geen faillissement wordt voorbereid.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.