Veel scepsis in autoindustrie over deal Spyker-Saab

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Tom Oosterbaan

    Het is allemaal zo makkelijk om het verkeerd te willen benadern. Ondanks dat Victor Muller met Sopijker geen winst maakt wil het nog niet zeggen dat hij Saab niet kan redden en het moge duidenlijk zijn dat hij meer dan ruime kennis heeft van alle communicatie en marketing om deze niche merken goed te profileren en samen wel winstgevend te maken.

    Laten we blij zijn dat niet Fiat met hun werkwijze de partner van Saab is geworden

  • Frank van Rijn

    Spyker neemt Saab helemaal niet over. Wat er gebeurt is dat een investeringsmaatschappij die ook eigenaar is van Spyker Saab koopt. Dat geeft een enorme kostenbesparing voor Spyker en gelijkertijd kan Saab met een andere manier van werken en marketing (het probleem was mede dat een Saab onderhuids een verkapte Opel was) weer op de rails gezet. Kijk naar Audi, was 15 geleden ook niets en is nu een topmerk. Met wat centen van de Zweedse overheid om het om te bouwen is er wel wat van te maken. Victor succes!

  • andre sommer

    ben het met frank van rijn eens,audi heeft laten zien dat een wat stoffig merk op de kaart is te zetten, saab heeft toekomst indien alle facetten goed uitgenut worden, alle tools zijn aanwezig, zelfs spijker zal ervan profiteren.