DCDW Podcast 324: Joep van der Meer van Adevinta

DCDW • In deze DCDW aflevering spreken we met Joep van der Meer van Marktplaats. Joep, vertegenwoordiger voor het MKB en onafhankelijke autobedrijven bij Marktplaats, en zijn team streven ernaar om universele dealers optimaal te laten profiteren van het platform. Door trends te volgen en de cijfers zorgvuldig te analyseren, richten ze zich vooral op het verkorten van de tijd die nodig is om een auto verkoopklaar te maken, wat nu doorgaans tien dagen in beslag neemt.
William Widjaja William Widjaja
• Laatste update:
Bron: DCDW

Gemiddeld 10 dagen

“Ik ben Joep van der Meer, ik vertegenwoordig bij Marktplaats het MKB en de onafhankelijke autobedrijven. Met mijn team streven we ernaar om de prestaties van universele autobedrijven op het platform te optimaliseren. We hebben de verantwoordelijkheid over bedrijven met meer dan 80 auto’s op voorraad van de ruim 5.500 universele autobedrijven in Nederland. Ons doel is om met de bestaande middelen meer omzet te genereren door de gemiddelde sta-tijd van de voorraad te verminderen.”

Audi trekt de meeste kijkers

“Uit onderzoek blijkt dat de gemiddelde sta-tijd van auto’s in Nederland 65,8 dagen is, maar bij Marktplaats weten we dit terug te brengen tot 55,9 dagen. Onze focus ligt op het verkorten van de tijd die nodig is van binnenkomst tot verkoop. Dit proces duurt gemiddeld tien dagen, en door efficiëntie te bevorderen, maken we geld sneller beschikbaar voor bedrijven door een versnelde omzet.”

“We zien opmerkelijke regionale verschillen, met Noord-Holland (67,3 dagen) en Noord-Brabant (45,5 dagen) als uitersten. Interessant genoeg trekken Audi’s, gevolgd door Mercedes en BMW, gemiddeld het meeste publiek per dag. Een opvallende observatie is dat een Renault slechts negen kijkers per dag trekt, maar het minste aantal views nodig heeft voor een verkoop, een patroon dat geldt voor alle Franse merken.”

Koop een McLaren

“Hoewel we merkenbreed onder het landelijk gemiddelde presteren wat betreft sta-tijd, vallen auto’s boven de € 60.000 op door hun langere sta-tijd. Opmerkelijk genoeg doet McLaren het hier als uitzondering goed, met veel views en een gemiddelde sta-tijd van 51 dagen. Kortom, voor meer verkeer en hogere marges: koop een McLaren”.

Luister de volledige podcast hier:

DCDW Podcast 324: Joep van der Meer van Adevinta | Automotive Online

DCDW Podcast 324: Joep van der Meer van Adevinta

DCDW • In deze DCDW aflevering spreken we met Joep van der Meer van Marktplaats. Joep, vertegenwoordiger voor het MKB en onafhankelijke autobedrijven bij Marktplaats, en zijn team streven ernaar om universele dealers optimaal te laten profiteren van het platform. Door trends te volgen en de cijfers zorgvuldig te analyseren, richten ze zich vooral op het verkorten van de tijd die nodig is om een auto verkoopklaar te maken, wat nu doorgaans tien dagen in beslag neemt.
William Widjaja William Widjaja
• Laatste update:
Bron: DCDW

Gemiddeld 10 dagen

“Ik ben Joep van der Meer, ik vertegenwoordig bij Marktplaats het MKB en de onafhankelijke autobedrijven. Met mijn team streven we ernaar om de prestaties van universele autobedrijven op het platform te optimaliseren. We hebben de verantwoordelijkheid over bedrijven met meer dan 80 auto’s op voorraad van de ruim 5.500 universele autobedrijven in Nederland. Ons doel is om met de bestaande middelen meer omzet te genereren door de gemiddelde sta-tijd van de voorraad te verminderen.”

Audi trekt de meeste kijkers

“Uit onderzoek blijkt dat de gemiddelde sta-tijd van auto’s in Nederland 65,8 dagen is, maar bij Marktplaats weten we dit terug te brengen tot 55,9 dagen. Onze focus ligt op het verkorten van de tijd die nodig is van binnenkomst tot verkoop. Dit proces duurt gemiddeld tien dagen, en door efficiëntie te bevorderen, maken we geld sneller beschikbaar voor bedrijven door een versnelde omzet.”

“We zien opmerkelijke regionale verschillen, met Noord-Holland (67,3 dagen) en Noord-Brabant (45,5 dagen) als uitersten. Interessant genoeg trekken Audi’s, gevolgd door Mercedes en BMW, gemiddeld het meeste publiek per dag. Een opvallende observatie is dat een Renault slechts negen kijkers per dag trekt, maar het minste aantal views nodig heeft voor een verkoop, een patroon dat geldt voor alle Franse merken.”

Koop een McLaren

“Hoewel we merkenbreed onder het landelijk gemiddelde presteren wat betreft sta-tijd, vallen auto’s boven de € 60.000 op door hun langere sta-tijd. Opmerkelijk genoeg doet McLaren het hier als uitzondering goed, met veel views en een gemiddelde sta-tijd van 51 dagen. Kortom, voor meer verkeer en hogere marges: koop een McLaren”.

Luister de volledige podcast hier: