DCDW Podcast 280: Wilhelm Ruppert

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:
Beeld: DCDW

“Ik ben oprichter en eigenaar van Automedia. Sinds 1997 ondersteunen we automotive bedrijven bij het vermarkten, adverteren en presenteren van voorraadauto’s. In de beginjaren deden we dat grotendeels op papier, tegenwoordig doen we dat digitaal en online. We waren een van de eerste partners van Autoscout24.de en Mobile.de voor het doorsturen van voorraadfeeds. In digitaal opzicht loopt de Duitse autobranche minder ver vooruit dan de Nederland autobranche, terwijl Duitse klanten wel op grote schaal omschakelen naar digitale diensten en communicatie. Wij helpen autobedrijven om de digitale transitie te versnellen.” 

Verrijking

“Automatische dataverrijking is een van onze sterke punten. Met ons zelf ontwikkelde datamodel hebben we van elke auto op chassisnummerniveau duizend datapunten in kaart gebracht. We gebruiken de datapunten om advertenties volautomatisch te verrijken met kwalitatieve en actuele fabrieksopties. Elektrische auto’s brengen op datagebied nieuwe uitdagingen met zich mee. Bijvoorbeeld als het gaat om de accucapaciteit, laadaansluitingen, laadmogelijkheden en laadsnelheden. Ondanks de toenemende digitalisering in de automotive blijft de fysieke kant van het aankoopproces voor veel klanten waardevol. Denk aan de proefrit en de aflevering van de auto. Het gaat om een goede mix van digitaal en fysiek.”

Facebook en Google

“Autobedrijven die op Facebook willen adverteren, helpen we met aantrekkelijke inventory feeds met verrijkte data. Facebook heeft hoogwaardige data van consumenten. Daarmee kunnen ze voorraadauto’s matchen met de juiste klanten. Wij zien dat autobedrijven snellere en betere leads krijgt als klanten doorklikken naar de vdp-pagina van het autobedrijf. In de Verenigde Staten is Google zeer succesvol met Google Automotive. Dat werkt hetzelfde als Google Shopping. Klanten klikken op een advertentie en komen rechtstreeks terecht op de vdp-pagina van het autobedrijf. Dat is ook interessant voor autobedrijven in Europa.”

DCDW Podcast 280: Wilhelm Ruppert | Automotive Online

DCDW Podcast 280: Wilhelm Ruppert

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:
Beeld: DCDW

“Ik ben oprichter en eigenaar van Automedia. Sinds 1997 ondersteunen we automotive bedrijven bij het vermarkten, adverteren en presenteren van voorraadauto’s. In de beginjaren deden we dat grotendeels op papier, tegenwoordig doen we dat digitaal en online. We waren een van de eerste partners van Autoscout24.de en Mobile.de voor het doorsturen van voorraadfeeds. In digitaal opzicht loopt de Duitse autobranche minder ver vooruit dan de Nederland autobranche, terwijl Duitse klanten wel op grote schaal omschakelen naar digitale diensten en communicatie. Wij helpen autobedrijven om de digitale transitie te versnellen.” 

Verrijking

“Automatische dataverrijking is een van onze sterke punten. Met ons zelf ontwikkelde datamodel hebben we van elke auto op chassisnummerniveau duizend datapunten in kaart gebracht. We gebruiken de datapunten om advertenties volautomatisch te verrijken met kwalitatieve en actuele fabrieksopties. Elektrische auto’s brengen op datagebied nieuwe uitdagingen met zich mee. Bijvoorbeeld als het gaat om de accucapaciteit, laadaansluitingen, laadmogelijkheden en laadsnelheden. Ondanks de toenemende digitalisering in de automotive blijft de fysieke kant van het aankoopproces voor veel klanten waardevol. Denk aan de proefrit en de aflevering van de auto. Het gaat om een goede mix van digitaal en fysiek.”

Facebook en Google

“Autobedrijven die op Facebook willen adverteren, helpen we met aantrekkelijke inventory feeds met verrijkte data. Facebook heeft hoogwaardige data van consumenten. Daarmee kunnen ze voorraadauto’s matchen met de juiste klanten. Wij zien dat autobedrijven snellere en betere leads krijgt als klanten doorklikken naar de vdp-pagina van het autobedrijf. In de Verenigde Staten is Google zeer succesvol met Google Automotive. Dat werkt hetzelfde als Google Shopping. Klanten klikken op een advertentie en komen rechtstreeks terecht op de vdp-pagina van het autobedrijf. Dat is ook interessant voor autobedrijven in Europa.”