Redactioneel | Uitdagend

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:
Hoofdredacteur Luberto van Buiten

Vlak voor mijn vakantie doemden in de autobranche de eerste verhalen al op over winstwaarschuwingen en verlaagde omzetprognoses van auto- en onderdelenfabrikanten. En de metaforen over de storm in Duitsland die in Nederland op zijn minst leidt tot regen. Bij terugkomst van mijn vakantie leken de eerste contouren van die mogelijke crisis zichtbaar: een aantal bekende en minder bekende dealers bleek failliet. Toeleveranciers pasten hun doelstellingen aan. In hoeverre leidt de donderwolk boven Duitsland tot regen bij ons? Volgens de afdeling toeleveranciers van RAI Vereniging is onze innovatiekracht de berg die de ergste storm moet tegenhouden.

Onze columnist Arjen de Jong, die het toch dikwijls bij het juiste eind blijkt te hebben, waarschuwt de Nederlandse retail echter om als de wiedeweerga het dak te repareren – want er is regen op komst. Geheel in lijn met de al eerder gedane voorspelling van Bovag, naar aanleiding van de branchebarometer, dat er slecht weer aanstaande is. Natuurlijk is angst een slechte raadgever, maar de dalende autoverkoop, de Europese Unie die met zijn emissieloze aspiraties als een olifant door de porseleinkast van de automotive dendert, het gebrek aan (goed) personeel, de dalende onderhoudsbehoefte, internationale handelsoorlogen: het onheil komt nu wel van heel veel kanten. Zie het dan maar eens droog te houden.

Geplaatst in rubriek:
Luberto van Buiten
Luberto van Buiten

Luberto van Buiten (’76) ging in 2006 aan de slag bij Automotive. Hij was als hoofdredacteur eindverantwoordelijk voor de redactionele inhoud van sites en magazines van het cluster Auto & Fleet van ProMedia, en beheerde voor Automotive de portefeuilles verhuur en leasing. In zijn vrije tijd speelt Luberto gitaar in Nederpopband Laagland, tennist en loopt – zo af en toe – hard. Op 1 januari 2023 maakte hij bij ProMedia de overstap naar de functie van uitgever bij de divisie Rail & Cargo.

Redactioneel | Uitdagend | Automotive Online

Redactioneel | Uitdagend

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:
Hoofdredacteur Luberto van Buiten

Vlak voor mijn vakantie doemden in de autobranche de eerste verhalen al op over winstwaarschuwingen en verlaagde omzetprognoses van auto- en onderdelenfabrikanten. En de metaforen over de storm in Duitsland die in Nederland op zijn minst leidt tot regen. Bij terugkomst van mijn vakantie leken de eerste contouren van die mogelijke crisis zichtbaar: een aantal bekende en minder bekende dealers bleek failliet. Toeleveranciers pasten hun doelstellingen aan. In hoeverre leidt de donderwolk boven Duitsland tot regen bij ons? Volgens de afdeling toeleveranciers van RAI Vereniging is onze innovatiekracht de berg die de ergste storm moet tegenhouden.

Onze columnist Arjen de Jong, die het toch dikwijls bij het juiste eind blijkt te hebben, waarschuwt de Nederlandse retail echter om als de wiedeweerga het dak te repareren – want er is regen op komst. Geheel in lijn met de al eerder gedane voorspelling van Bovag, naar aanleiding van de branchebarometer, dat er slecht weer aanstaande is. Natuurlijk is angst een slechte raadgever, maar de dalende autoverkoop, de Europese Unie die met zijn emissieloze aspiraties als een olifant door de porseleinkast van de automotive dendert, het gebrek aan (goed) personeel, de dalende onderhoudsbehoefte, internationale handelsoorlogen: het onheil komt nu wel van heel veel kanten. Zie het dan maar eens droog te houden.

Geplaatst in rubriek:
Luberto van Buiten
Luberto van Buiten

Luberto van Buiten (’76) ging in 2006 aan de slag bij Automotive. Hij was als hoofdredacteur eindverantwoordelijk voor de redactionele inhoud van sites en magazines van het cluster Auto & Fleet van ProMedia, en beheerde voor Automotive de portefeuilles verhuur en leasing. In zijn vrije tijd speelt Luberto gitaar in Nederpopband Laagland, tennist en loopt – zo af en toe – hard. Op 1 januari 2023 maakte hij bij ProMedia de overstap naar de functie van uitgever bij de divisie Rail & Cargo.