Redactioneel | Connectie

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:
Luberto van Buiten

De tijd dat de werkplaats aan de achterkant van het pand verstopt zat, is voorbij. Het meeste contact met klanten vindt plaats ná de verkoop, en dat contact verloopt dankzij digitalisering en telematicatoepassingen steeds eenvoudiger. In de retail vindt er een verschuiving plaats van verkoop naar private lease, waarbij verwachte onderhouds- en reparatiekosten een steeds prominentere rol in het verkoopproces spelen. Op langere termijn wordt vanwege de elektri­ficatie juist weer een daling van de aftersalesinkomsten verwacht. Dan moeten ondernemers de volgende stap naar een duurzaam verdienmodel zetten: het faciliteren van mobiliteit in brede zin, van het vervoermiddel tot en met onderhoud, reparatie en bandenwissel. Dat geldt voor het dealer en het universele kanaal. Sales en aftersales schuiven daarbij steeds verder in elkaar.

Als vaktitel voor de autobranche blijven we natuurlijk niet achter bij deze ontwikkeling. Daarom zijn vanaf dit nummer de uitgaven Werkplaats en Management samengevoegd. Waarbij we voor een subtiele katernindeling hebben gekozen. De samenvoeging is onderdeel van een complete restyling, met een hogere kwaliteit papier en afwerking en een strakke vormgeving met meer oog voor cijfers. We zijn benieuwd wat u er van vindt.

Geplaatst in rubriek:
Luberto van Buiten
Luberto van Buiten

Luberto van Buiten (’76) ging in 2006 aan de slag bij Automotive. Hij was als hoofdredacteur eindverantwoordelijk voor de redactionele inhoud van sites en magazines van het cluster Auto & Fleet van ProMedia, en beheerde voor Automotive de portefeuilles verhuur en leasing. In zijn vrije tijd speelt Luberto gitaar in Nederpopband Laagland, tennist en loopt – zo af en toe – hard. Op 1 januari 2023 maakte hij bij ProMedia de overstap naar de functie van uitgever bij de divisie Rail & Cargo.

Redactioneel | Connectie | Automotive Online

Redactioneel | Connectie

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:
Luberto van Buiten

De tijd dat de werkplaats aan de achterkant van het pand verstopt zat, is voorbij. Het meeste contact met klanten vindt plaats ná de verkoop, en dat contact verloopt dankzij digitalisering en telematicatoepassingen steeds eenvoudiger. In de retail vindt er een verschuiving plaats van verkoop naar private lease, waarbij verwachte onderhouds- en reparatiekosten een steeds prominentere rol in het verkoopproces spelen. Op langere termijn wordt vanwege de elektri­ficatie juist weer een daling van de aftersalesinkomsten verwacht. Dan moeten ondernemers de volgende stap naar een duurzaam verdienmodel zetten: het faciliteren van mobiliteit in brede zin, van het vervoermiddel tot en met onderhoud, reparatie en bandenwissel. Dat geldt voor het dealer en het universele kanaal. Sales en aftersales schuiven daarbij steeds verder in elkaar.

Als vaktitel voor de autobranche blijven we natuurlijk niet achter bij deze ontwikkeling. Daarom zijn vanaf dit nummer de uitgaven Werkplaats en Management samengevoegd. Waarbij we voor een subtiele katernindeling hebben gekozen. De samenvoeging is onderdeel van een complete restyling, met een hogere kwaliteit papier en afwerking en een strakke vormgeving met meer oog voor cijfers. We zijn benieuwd wat u er van vindt.

Geplaatst in rubriek:
Luberto van Buiten
Luberto van Buiten

Luberto van Buiten (’76) ging in 2006 aan de slag bij Automotive. Hij was als hoofdredacteur eindverantwoordelijk voor de redactionele inhoud van sites en magazines van het cluster Auto & Fleet van ProMedia, en beheerde voor Automotive de portefeuilles verhuur en leasing. In zijn vrije tijd speelt Luberto gitaar in Nederpopband Laagland, tennist en loopt – zo af en toe – hard. Op 1 januari 2023 maakte hij bij ProMedia de overstap naar de functie van uitgever bij de divisie Rail & Cargo.