Onder ons | Meer met ICT

Verleiding
Ook op 31 oktober, en in hetzelfde pand als ICT Day, vond het Automotive Marketing Event plaats. Ruim honderd bezoekers hoorden onder andere hoe ze de zes verleidingsprincipes van Cialdini beter kunnen gebruiken om van websitebezoekers klanten te maken (welke dat zijn? Zie pagina 21). Naast presentaties over online marketing, vertelde reclamegoeroe Wim Ubachs dat autobedrijven zich niets moeten aantrekken van de erbarmelijke staat van de hedendaagse autoreclames, maar gewoon hun eigen bedrijf een eigen ‘merkpersoonlijkheid’ moeten aanmeten.
Opladen in Barneveld
Langzaam neemt de verkoop van EV’s toe. De gevolgen op de occasionmarkt zijn nog beperkt, maar dat zal snel veranderen, denkt veilinghuis BCA. Reden om relaties uit te nodigen voor een EV-event. Dat de komende jaren EV’s op grote schaal verkocht gaan worden, is wel zeker. Hoe de restwaarde zich ontwikkelt is nog een raadsel. “Binnen de ANWB-Bovag koerslijstcommissie komen we daar ook nog niet uit”, zei gastheer Tony Vrijsen, die naast zijn werk bij BCA ook in deze commissie zetelt.
Oranje boven
Op de Equip Auto, die vorige maand plaatsvond in Parijs, waren maar liefst twee Holland paviljoens te vinden. Recht voor de hoofdingang bundelden onderdelenleveranciers Kavo Parts, Eurol, Kawe, NRF en Ganzeboom hun krachten. Verderop in dezelfde hal was het Holland High Tech Paviljoen, een initiatief van AutomotiveNL. Het samenwerkingsverband van Nederlandse toeleveranciers voor de auto-industrie slaagde er ook in de Nederlandse ambassadeur in Frankrijk Pieter de Gooijer naar de beurs te krijgen.