Grof geweld nekt aircosysteem

Column Luc van Bussel – Help James

Redactie Redactie
• Laatste update:

Terugkijkend verbaast het me niet dat de inhoud niet altijd begrepen werd, want de titel is al een mysterie voor velen. Echter, de rode draad van mijn plan was de centrale rol van de klant. Die is met de smartphone in de hand de slimste mens ooit geworden op aarde. Artificial Intelligence, Virtual Reality zelfrijdende, elektrische auto: niets is meer te gek.

Mijn aanpak om de klant centraal te stellen was Trumpiaans.

De smart(phone)customer krijgt dagelijks nieuwe innovaties voorgeschoteld; vrijwel allemaal kinderen van de digitale revolutie. The Delighted Customer was een ode aan de klant. Als alles digitaal wordt, wordt service een kunst. Dat was mijn overtuiging. Alles draait om het geluk van de klant. In de autobranche is dat allerminst vanzelfsprekend en ieder bezoek aan een autobedrijf bevestigt deze stelling.

In mijn Trumpiaanse aanpak om de klant eindelijk centraal te stellen was ik ervan overtuigd dat iedere automobilist een ‘auto-app’ verdient. De slogan was al snel geboren: “iedere auto een app”. Hoe fantastisch zou het zijn om iedere consument met Sinterklaas een persoonlijke app cadeau te doen met alles over en voor zijn auto. Het app-project kreeg al snel een echte naam: LiefsteAuto. Mooier had ik het niet kunnen bedenken. De liefde voor de auto is intens en duurzaan, toch? Dat was mijn diepste overtuiging. De app en ik hebben het niet gered, maar de dromen over een klantvriendelijke service voor acht miljoen automobilisten zijn gebleven. Intussen zijn we drie jaar verder en is de app er alsnog gekomen. Automobilisten kunnen al hun vragen direct stellen aan een service desk met autospecialisten. Offertes worden aangevraagd bij meerdere autobedrijven. En ja, de klant staat echt centraal. De meest klassieke retail-vraag staat weer in het middelpunt van een innovatieve formule: “Waar kan ik u mee helpen?”.
De naam is James. James Helpt.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.