Automotive Leasing Event in teken van beveiliging, reputatie en imago

Van safety naar security

Redactie Redactie
• Laatste update:

De digitale communicatiemiddelen vormen een onuitputtelijke bron van nieuwe kansen, uitdagingen en bedreigingen voor de leasebranche. Internet of Things zorgt ervoor dat er heel veel data over berijders en de auto beschikbaar zijn, maar er schuilt ook een gevaar in: wat als de data in verkeerde handen komen? Ronald Prins, oprichter van beveiligingsbedrijf Fox-it, gaat tijdens het Automotive Leasing Event van 8 december in op hoe ver de branche is in het beveiligen van voertuig- en consumentendata. “De autobranche is traditioneel gefocust op veiligheid in de vorm van safety en minder op security”, aldus Prins. Paul Stamsnijder, oprichter van de Reputatiegroep, zal tijdens het evenement ingaan op hoe je als bedrijf je reputatie kunt maken en kunt borgen. “Er is een aantal clichés die juist niet zo waar is als menigeen denkt”, zegt Stamsnijder. “Bijvoorbeeld dat vertrouwen te voet komt en te paard gaat. In het huidige internettijdperk is vertrouwen juist snel weer terug te winnen, en zijn consumenten ook niet gelijk van hun stuk gebracht als er iets mis gaat.” Nu steeds meer leasebedrijven hun diensten rechtstreeks aan consumenten aanbieden, is het van belang de verschillen te kennen tussen de customer journey op de zakelijke markt en die op de particulieren. De derde spreker, Anders Jansen van marketingbureau Flow Resulting legt de toehoorders uit hoe het beslistraject bij consumenten eruit ziet. Na de presentaties van deze topsprekers, worden in samenwerking met de Vereniging Zakelijke Rijders en vakblad Fleet&Mobility de prijzen uitgereikt voor de Beste Leasemaatschappij van Nederland.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Van safety naar security | Automotive Online
Automotive Leasing Event in teken van beveiliging, reputatie en imago

Van safety naar security

Redactie Redactie
• Laatste update:

De digitale communicatiemiddelen vormen een onuitputtelijke bron van nieuwe kansen, uitdagingen en bedreigingen voor de leasebranche. Internet of Things zorgt ervoor dat er heel veel data over berijders en de auto beschikbaar zijn, maar er schuilt ook een gevaar in: wat als de data in verkeerde handen komen? Ronald Prins, oprichter van beveiligingsbedrijf Fox-it, gaat tijdens het Automotive Leasing Event van 8 december in op hoe ver de branche is in het beveiligen van voertuig- en consumentendata. “De autobranche is traditioneel gefocust op veiligheid in de vorm van safety en minder op security”, aldus Prins. Paul Stamsnijder, oprichter van de Reputatiegroep, zal tijdens het evenement ingaan op hoe je als bedrijf je reputatie kunt maken en kunt borgen. “Er is een aantal clichés die juist niet zo waar is als menigeen denkt”, zegt Stamsnijder. “Bijvoorbeeld dat vertrouwen te voet komt en te paard gaat. In het huidige internettijdperk is vertrouwen juist snel weer terug te winnen, en zijn consumenten ook niet gelijk van hun stuk gebracht als er iets mis gaat.” Nu steeds meer leasebedrijven hun diensten rechtstreeks aan consumenten aanbieden, is het van belang de verschillen te kennen tussen de customer journey op de zakelijke markt en die op de particulieren. De derde spreker, Anders Jansen van marketingbureau Flow Resulting legt de toehoorders uit hoe het beslistraject bij consumenten eruit ziet. Na de presentaties van deze topsprekers, worden in samenwerking met de Vereniging Zakelijke Rijders en vakblad Fleet&Mobility de prijzen uitgereikt voor de Beste Leasemaatschappij van Nederland.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.