Uitdager

Redactie Redactie
• Laatste update:

En ook Toyota draagt daar een steentje aan bij door met een nieuwe Avensis te komen. De auto, die volgehangen is met veiligheidsitems, wordt leverbaar met een 20 procentdiesel. Daarmee moet de weg naar betere verkoopcijfers weer ingeslagen kunnen worden.

WAT ZEGGEN DE EXPERTS?

STÉPHAN VERMEULEN, chef redactie Autoweek Voor: Die zuinige diesel natuurlijk. Je ziet wat 20 procent bijtelling heeft gedaan voor de gloednieuwe VW Passat en Ford Mondeo, dus daar gaat de Avensis ook van profiteren.

Tegen: Het is geen compleet nieuw model, terwijl de twee genoemde Duitsers dat wel zijn.

Consumentenpotentieel: Een magere 6.

FRANK VAN KLINK, directeur XLLease

Voor: Dat er Toyota op staat. Dat er een nette vanafprijs (28.995 euo) op is geplakt. Dat er een Lease Pro uitvoering komt. Dat er een 20 procent bijtellingsversie is. Dat meer verkopen dan 147 stuks snel te realiseren is.

Tegen: Het D-segment heeft ’t zelfs in de lease zeer moeilijk. Toyota moet weer van voor af aan beginnen en dan moet het ook nog de verse Passat en Mondeo overstijgen om een leuk marktaandeel te verwerven. Daarbij helpt dat Auris-neusje toch écht te weinig.

Leasepotentieel: Helaas (want wij houden van Toyota) een mager zesje.

JOOST KLAREN, restwaardespecialist Autotelex

Voor: Het kwaliteitsimago van Toyota, niet alleen in Nederland, maar in heel Europa. De verkoopaantallen zullen geen negatief restwaarde- effect hebben, wegens het gebrek hieraan.

Tegen: Veel gestunt met nieuwprijzen in het verleden, bovendien zijn de hogere segmenten traditioneel in handen van de Europese merken en daar lijkt deze nieuwe Avensis niet veel aan te gaan veranderen.

Restwaardepotentieel: Een 7. Het geringe verkoopvolume in verhouding tot de traditionele D-segment leasetoppers zal de restwaarde positief beïnvloeden.

HANS DEN HOLLANDER, fleetmanager Cisco

Voor: Natuurlijk de 20 procent bijtelling, die heeft in deze categorie de nodige aantrekkingskracht. De auto ziet er een stuk strakker uit dan zijn voorganger. Verder is ingezet op grotere veiligheid middels onder andere adaptieve cruisecontrol, rijbaan alert, noodstopsysteem en verkeersbordherkenning.

Tegen: Geen automaat in combinatie met de diesel.

Fleetpotentieel: De diesel zal het zakelijk redelijk doen, is mijn inschatting: een 7,5. Het wachten is op een plug-in Hybrid, hopelijk komt die er ook nog aan.






Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Uitdager | Automotive Online

Uitdager

Redactie Redactie
• Laatste update:

En ook Toyota draagt daar een steentje aan bij door met een nieuwe Avensis te komen. De auto, die volgehangen is met veiligheidsitems, wordt leverbaar met een 20 procentdiesel. Daarmee moet de weg naar betere verkoopcijfers weer ingeslagen kunnen worden.

WAT ZEGGEN DE EXPERTS?

STÉPHAN VERMEULEN, chef redactie Autoweek Voor: Die zuinige diesel natuurlijk. Je ziet wat 20 procent bijtelling heeft gedaan voor de gloednieuwe VW Passat en Ford Mondeo, dus daar gaat de Avensis ook van profiteren.

Tegen: Het is geen compleet nieuw model, terwijl de twee genoemde Duitsers dat wel zijn.

Consumentenpotentieel: Een magere 6.

FRANK VAN KLINK, directeur XLLease

Voor: Dat er Toyota op staat. Dat er een nette vanafprijs (28.995 euo) op is geplakt. Dat er een Lease Pro uitvoering komt. Dat er een 20 procent bijtellingsversie is. Dat meer verkopen dan 147 stuks snel te realiseren is.

Tegen: Het D-segment heeft ’t zelfs in de lease zeer moeilijk. Toyota moet weer van voor af aan beginnen en dan moet het ook nog de verse Passat en Mondeo overstijgen om een leuk marktaandeel te verwerven. Daarbij helpt dat Auris-neusje toch écht te weinig.

Leasepotentieel: Helaas (want wij houden van Toyota) een mager zesje.

JOOST KLAREN, restwaardespecialist Autotelex

Voor: Het kwaliteitsimago van Toyota, niet alleen in Nederland, maar in heel Europa. De verkoopaantallen zullen geen negatief restwaarde- effect hebben, wegens het gebrek hieraan.

Tegen: Veel gestunt met nieuwprijzen in het verleden, bovendien zijn de hogere segmenten traditioneel in handen van de Europese merken en daar lijkt deze nieuwe Avensis niet veel aan te gaan veranderen.

Restwaardepotentieel: Een 7. Het geringe verkoopvolume in verhouding tot de traditionele D-segment leasetoppers zal de restwaarde positief beïnvloeden.

HANS DEN HOLLANDER, fleetmanager Cisco

Voor: Natuurlijk de 20 procent bijtelling, die heeft in deze categorie de nodige aantrekkingskracht. De auto ziet er een stuk strakker uit dan zijn voorganger. Verder is ingezet op grotere veiligheid middels onder andere adaptieve cruisecontrol, rijbaan alert, noodstopsysteem en verkeersbordherkenning.

Tegen: Geen automaat in combinatie met de diesel.

Fleetpotentieel: De diesel zal het zakelijk redelijk doen, is mijn inschatting: een 7,5. Het wachten is op een plug-in Hybrid, hopelijk komt die er ook nog aan.






Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.