Dank aan den haag

Redactie Redactie
• Laatste update:

De importeur wil niet vertellen hoeveel auto’s er naar Nederland gehaald kunnen worden, maar de dealers is verteld dat er een aanzienlijk aantal plug-ins komt.

Wat Zeggen De Experts?

STÉPHAN VERMEULEN, chef redactie Autoweek

Voor: De huidige Mercedes C-klasse is – veel meer dan de vorige generatie – een echte Benz. Heerlijk comfortabel en helemaal up-todate qua techniek. Als plug-in hybride doet deze C 350 daar nog een flinke schep bovenop.

Tegen: Omdat hij er ook nog als Estate is, heeft hij voor de Nederlandse markt alles mee. Er zijn veel goedkopere C-klasses met 20 procent bijtelling, maar is dat een nadeel?

Marktpotentieel Ik hou het simpel: een 9.

FRANK VAN KLINK, directeur XLLease

Voor: Dat deze Mercedes C 350 maar twee concurrenten kent: de VW Passat GTE en de Volvo V60 PIH. De 7 procent bijtelling krijgt, denken wij, een magische aantrekkingskracht in de loop van 2015.

Tegen: Dat er een ster op staat. Niet flauw bedoeld, maar Mercedes heeft wat betreft het imago nog een weg te gaan bij het zakelijk middensegment. Dat weet Stuttgart ook, gezien de recente reclamecampagnes. En C 350 is 350 liter bagage. Ofwel: niet heel ruim.

Marktpotentieel: Dat weten we 2 februari: dan is de prijs bekend. Minimaal een 7. Maar een 8 als de prijs niet uit de bocht vliegt.

JOOST KLAREN, restwaardespecialist Autotelex

Voor: De aangescherpte CO2-bijtellingsgrenzen in 2016 zullen in de periode vanaf dat jaar voorlopig de restwaarde hoog houden. Dat geldt overigens voor alle plug-ins met een CO2-uitstoot tot en met 50 gram. Registratie in 2015 wordt doorslaggevend, in verband met het bijtellingsverschil.

Tegen: De restwaarde wordt kunstmatig hoog gehouden door fiscale regelgeving.

Marktpotentieel: Een 6. Het is een onaantrekkelijke auto voor een particulier ten opzichte van de niet hybride benzineversie. Die is immers veel lichter, biedt meer bagageruimte en bevat geen complexe accutechnologie. Ook de nieuwprijs is een flink stuk lager.

HANS DEN HOLLANDER, fleetmanager Cisco

Voor: Een zeer interessante auto wat mij betreft. Een aantrekkelijk premiummodel voor een lage bijtelling. De prijs moet nog worden bekendgemaakt, maar ik zie hier en daar bedragen rond de 60 mille. Dat maakt het een stevige concurrent van de V60 en de Outlander PHEV.

Tegen: De prijs zal voor een groep leaserijders vermoedelijk een belemmering zijn, maar misschien valt het mee. Ik vermoed dat de Passat GTE een stukje lager ingezet zal worden en daardoor meer klanten kan trekken. Vanaf 2016 is het maar de vraag in hoeverre de plug-in hybrid nog ingezet kan worden, omdat de bijtelling flink omhoog gaat. Dan wordt het kostenplaatje weer anders.

Marktpotentieel: Vooralsnog een 8.





Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Dank aan den haag | Automotive Online

Dank aan den haag

Redactie Redactie
• Laatste update:

De importeur wil niet vertellen hoeveel auto’s er naar Nederland gehaald kunnen worden, maar de dealers is verteld dat er een aanzienlijk aantal plug-ins komt.

Wat Zeggen De Experts?

STÉPHAN VERMEULEN, chef redactie Autoweek

Voor: De huidige Mercedes C-klasse is – veel meer dan de vorige generatie – een echte Benz. Heerlijk comfortabel en helemaal up-todate qua techniek. Als plug-in hybride doet deze C 350 daar nog een flinke schep bovenop.

Tegen: Omdat hij er ook nog als Estate is, heeft hij voor de Nederlandse markt alles mee. Er zijn veel goedkopere C-klasses met 20 procent bijtelling, maar is dat een nadeel?

Marktpotentieel Ik hou het simpel: een 9.

FRANK VAN KLINK, directeur XLLease

Voor: Dat deze Mercedes C 350 maar twee concurrenten kent: de VW Passat GTE en de Volvo V60 PIH. De 7 procent bijtelling krijgt, denken wij, een magische aantrekkingskracht in de loop van 2015.

Tegen: Dat er een ster op staat. Niet flauw bedoeld, maar Mercedes heeft wat betreft het imago nog een weg te gaan bij het zakelijk middensegment. Dat weet Stuttgart ook, gezien de recente reclamecampagnes. En C 350 is 350 liter bagage. Ofwel: niet heel ruim.

Marktpotentieel: Dat weten we 2 februari: dan is de prijs bekend. Minimaal een 7. Maar een 8 als de prijs niet uit de bocht vliegt.

JOOST KLAREN, restwaardespecialist Autotelex

Voor: De aangescherpte CO2-bijtellingsgrenzen in 2016 zullen in de periode vanaf dat jaar voorlopig de restwaarde hoog houden. Dat geldt overigens voor alle plug-ins met een CO2-uitstoot tot en met 50 gram. Registratie in 2015 wordt doorslaggevend, in verband met het bijtellingsverschil.

Tegen: De restwaarde wordt kunstmatig hoog gehouden door fiscale regelgeving.

Marktpotentieel: Een 6. Het is een onaantrekkelijke auto voor een particulier ten opzichte van de niet hybride benzineversie. Die is immers veel lichter, biedt meer bagageruimte en bevat geen complexe accutechnologie. Ook de nieuwprijs is een flink stuk lager.

HANS DEN HOLLANDER, fleetmanager Cisco

Voor: Een zeer interessante auto wat mij betreft. Een aantrekkelijk premiummodel voor een lage bijtelling. De prijs moet nog worden bekendgemaakt, maar ik zie hier en daar bedragen rond de 60 mille. Dat maakt het een stevige concurrent van de V60 en de Outlander PHEV.

Tegen: De prijs zal voor een groep leaserijders vermoedelijk een belemmering zijn, maar misschien valt het mee. Ik vermoed dat de Passat GTE een stukje lager ingezet zal worden en daardoor meer klanten kan trekken. Vanaf 2016 is het maar de vraag in hoeverre de plug-in hybrid nog ingezet kan worden, omdat de bijtelling flink omhoog gaat. Dan wordt het kostenplaatje weer anders.

Marktpotentieel: Vooralsnog een 8.





Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.