Fords antwoord

Redactie Redactie
• Laatste update:

WAT ZEGGEN DE EXPERTS?

STÉPHAN VERMEULEN chef nieuws & tests Autoweek

Is dit voor Ford een belangrijke auto of meer eentje om een niche op te vullen?

Dat laatste. Je merkt dat ze op een gemakkelijke manier een graantje mee willen pikken in het compacte crossover-segment.

Wat is jullie eerste indruk van de auto en hoe verhoudt de Ecosport zich tot zijn concurrenten?

Hij is een stuk minder verfijnd. Zowel in de afwerking als de rij-eigenschappen. Gelukkig heeft hij wel een erg fijne aandrijflijn, maar gezien de forse aanschafprijs zal de Ecosport het niet gemakkelijk krijgen.

FRANK VAN KLINK directeur XLLease

Is het Ecosport-segment populair in de lease?

Het alternatief voor deze klasse is een rustige, ruime station uit het C-segment, bij Seat, Skoda en Peugeot bovendien met 14% bijtelling te berijden. Dan kan zo’n suv uit het B-segment er nog zo ‘lekker’ uitzien, de aantallen zullen uit de particuliere markt moeten komen. Daar scoort dit segment met zijn hoge instap en kekke looks.

Kan de Ecosport een rol spelen?

Helaas voor Ford zijn er fraaiere en vooral betere alternatieven. Smal genoeg voor succesvol gebruik in de opkomende markten, maar daardoor niet vet genoeg voor West-Europa. De krachttermen Eco en Sport zullen Ford niet kunnen helpen. Niet op onze leest geschoeid zullen we maar zeggen. Wij voorspellen een vroegtijdige exit uit de Nederlandse prijslijsten.

JOOST KLAREN restwaardespecialist bij Autotelex

Het suv-segment is altijd populair in Nederland. Goede restwaarde is dus verzekerd?

De Ecosport kon wel eens de eerste zijn waarbij dat niet het geval is. De rijkelijk late introductie en de kwaliteitsbeleving in combinatie met het uiterlijk voorspellen weinig goeds. En als de prijs doorslaggevend moet zijn, is er nog de Dacia Duster voor 5.000 euro minder.

Of is het toch de Braziliaanse inslag van de auto die de restwaarde wat onder druk zet?

In tegenstelling tot andere Ford-modellen is de afwerking van de Ecosport voor alle markten gelijk. Naar Europese standaards valt dat dus wat tegen en past hij niet in een segment waar de concurrentie juist op dit gebied grote sprongen maakt.

De krachttermen Eco en Sport zullen Ford niet kunnen helpen.




Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Fords antwoord | Automotive Online

Fords antwoord

Redactie Redactie
• Laatste update:

WAT ZEGGEN DE EXPERTS?

STÉPHAN VERMEULEN chef nieuws & tests Autoweek

Is dit voor Ford een belangrijke auto of meer eentje om een niche op te vullen?

Dat laatste. Je merkt dat ze op een gemakkelijke manier een graantje mee willen pikken in het compacte crossover-segment.

Wat is jullie eerste indruk van de auto en hoe verhoudt de Ecosport zich tot zijn concurrenten?

Hij is een stuk minder verfijnd. Zowel in de afwerking als de rij-eigenschappen. Gelukkig heeft hij wel een erg fijne aandrijflijn, maar gezien de forse aanschafprijs zal de Ecosport het niet gemakkelijk krijgen.

FRANK VAN KLINK directeur XLLease

Is het Ecosport-segment populair in de lease?

Het alternatief voor deze klasse is een rustige, ruime station uit het C-segment, bij Seat, Skoda en Peugeot bovendien met 14% bijtelling te berijden. Dan kan zo’n suv uit het B-segment er nog zo ‘lekker’ uitzien, de aantallen zullen uit de particuliere markt moeten komen. Daar scoort dit segment met zijn hoge instap en kekke looks.

Kan de Ecosport een rol spelen?

Helaas voor Ford zijn er fraaiere en vooral betere alternatieven. Smal genoeg voor succesvol gebruik in de opkomende markten, maar daardoor niet vet genoeg voor West-Europa. De krachttermen Eco en Sport zullen Ford niet kunnen helpen. Niet op onze leest geschoeid zullen we maar zeggen. Wij voorspellen een vroegtijdige exit uit de Nederlandse prijslijsten.

JOOST KLAREN restwaardespecialist bij Autotelex

Het suv-segment is altijd populair in Nederland. Goede restwaarde is dus verzekerd?

De Ecosport kon wel eens de eerste zijn waarbij dat niet het geval is. De rijkelijk late introductie en de kwaliteitsbeleving in combinatie met het uiterlijk voorspellen weinig goeds. En als de prijs doorslaggevend moet zijn, is er nog de Dacia Duster voor 5.000 euro minder.

Of is het toch de Braziliaanse inslag van de auto die de restwaarde wat onder druk zet?

In tegenstelling tot andere Ford-modellen is de afwerking van de Ecosport voor alle markten gelijk. Naar Europese standaards valt dat dus wat tegen en past hij niet in een segment waar de concurrentie juist op dit gebied grote sprongen maakt.

De krachttermen Eco en Sport zullen Ford niet kunnen helpen.




Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.