Leutertjes

Redactie Redactie
• Laatste update:

De leutertjes werden op Nieuwjaarsdag uitgedeeld op markten en andere manifestaties. De bedoeling was dat de gebruiker het bladerdeeg doorbladert en dan moet gaan leuteren. De Keuringsdienst van Waren is alert: “Gaat men inderdaad leuteren??” “Maakt Verkade zijn claim waar??” Dat is het ijkpunt voor de KvW. De eerste resultaten waren bemoedigend. Gebruikers begonnen te leuteren over wegenbelasting, democratie en hoofddoeken. De eerste slag was gewonnen door Verkade. Twee weken later werd een nieuwe test gedaan. Bij de ingang van het museum werden leutertjes uitgedeeld. “Wilt u ze op eten en dan naar Who is afraid of Red kijken?” Er werd wat afgeleuterd. Men vond het schilderij geweldig. Dus voluit geslaagde test. Toch was de Keuringsdienst van Waren nog niet overtuigd. “Er moet een absoluut bewijs van geleuter komen”, stelde Jan Kwaakman van de Keuringsdienst. “Pas daarna geven we ons akkoord voor markt penetratie.” En het object werd gevonden: een onderzoek naar de markt voor aftersales. Uit te voeren door Bovag/RAI. Emille van Verkade had zijn bedenkingen. “Die leuteren normaal ook al. Zien we dan nog wel verschil?” Maar de Keuringsdienst had zijn eisen en aldus werd besloten. Een rapport moest verschijnen na het innemen van twee pakjes leutertjes per deelnemer. En er was resultaat. Emille van Verkade deed niet mee. Die wilde graag “nuchter” blijven. “Hallo heren, U roept dat het businessmodel voor dealers moet veranderen. Maar hoe dan?”. Stilte. Antwoord geven hoort niet bij geleuter. Dat hoeft ook niet van de KvW. Leuteren is voldoende. Een leuteraar riep: “Alle afdelingen moeten positief bijdragen aan het resultaat!” Een geleuterde maakte zich los uit de groep (wanneer je meer dan twee pakjes leutertjes op hebt word je vanzelf een geleuterde). Man van de RAI: “Schaalvergroting!!”, kreet hij. De wat minder geleuterden keken hem verdwaasd aan. Een dame van de Bovag was nog nuchter: “Dat gaat toch juist overal fout?” “U moet zich er niet mee bemoeien!” riep de RAI-leuteraar. “U hebt als vrouw niet eens een leuter”. U kunt alleen maar leuteren met de leuter van een ander!” Met afschuw wendde ze zich af. Geleuter is tot daar aan toe, maar dit? Ze wist dat hij gelijk had. Ze is niet goed in leuteren. Ook niet met Verkade. Ze weet dat de oplossing voor het dealer businessmodel voor de hand ligt. Ze wil het vertellen, maar niemand luistert.

Iedereen is aan het leuteren.

HANS ADRIANI, DEALER BD. HANS@DSOLUTION.EU

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Leutertjes | Automotive Online

Leutertjes

Redactie Redactie
• Laatste update:

De leutertjes werden op Nieuwjaarsdag uitgedeeld op markten en andere manifestaties. De bedoeling was dat de gebruiker het bladerdeeg doorbladert en dan moet gaan leuteren. De Keuringsdienst van Waren is alert: “Gaat men inderdaad leuteren??” “Maakt Verkade zijn claim waar??” Dat is het ijkpunt voor de KvW. De eerste resultaten waren bemoedigend. Gebruikers begonnen te leuteren over wegenbelasting, democratie en hoofddoeken. De eerste slag was gewonnen door Verkade. Twee weken later werd een nieuwe test gedaan. Bij de ingang van het museum werden leutertjes uitgedeeld. “Wilt u ze op eten en dan naar Who is afraid of Red kijken?” Er werd wat afgeleuterd. Men vond het schilderij geweldig. Dus voluit geslaagde test. Toch was de Keuringsdienst van Waren nog niet overtuigd. “Er moet een absoluut bewijs van geleuter komen”, stelde Jan Kwaakman van de Keuringsdienst. “Pas daarna geven we ons akkoord voor markt penetratie.” En het object werd gevonden: een onderzoek naar de markt voor aftersales. Uit te voeren door Bovag/RAI. Emille van Verkade had zijn bedenkingen. “Die leuteren normaal ook al. Zien we dan nog wel verschil?” Maar de Keuringsdienst had zijn eisen en aldus werd besloten. Een rapport moest verschijnen na het innemen van twee pakjes leutertjes per deelnemer. En er was resultaat. Emille van Verkade deed niet mee. Die wilde graag “nuchter” blijven. “Hallo heren, U roept dat het businessmodel voor dealers moet veranderen. Maar hoe dan?”. Stilte. Antwoord geven hoort niet bij geleuter. Dat hoeft ook niet van de KvW. Leuteren is voldoende. Een leuteraar riep: “Alle afdelingen moeten positief bijdragen aan het resultaat!” Een geleuterde maakte zich los uit de groep (wanneer je meer dan twee pakjes leutertjes op hebt word je vanzelf een geleuterde). Man van de RAI: “Schaalvergroting!!”, kreet hij. De wat minder geleuterden keken hem verdwaasd aan. Een dame van de Bovag was nog nuchter: “Dat gaat toch juist overal fout?” “U moet zich er niet mee bemoeien!” riep de RAI-leuteraar. “U hebt als vrouw niet eens een leuter”. U kunt alleen maar leuteren met de leuter van een ander!” Met afschuw wendde ze zich af. Geleuter is tot daar aan toe, maar dit? Ze wist dat hij gelijk had. Ze is niet goed in leuteren. Ook niet met Verkade. Ze weet dat de oplossing voor het dealer businessmodel voor de hand ligt. Ze wil het vertellen, maar niemand luistert.

Iedereen is aan het leuteren.

HANS ADRIANI, DEALER BD. HANS@DSOLUTION.EU

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.