Een klein offensief

Redactie Redactie
• Laatste update:

WAT ZEGGEN DE EXPERTS?

STÉPHAN VERMEULEN chef nieuws & tests Autoweek

De motor achterin, waarom gebeurt dat zo weinig?

Het is voor de gewichtsverdeling en de balans in de auto niet optimaal.

Bevalt de nieuwe Twingo?

Op designvlak is het een behoorlijke vooruitgang ten opzichte van de wat saaie huidige generatie. De eerste was ook al zo’n leuk ding om te zien. Al zagen we in de reacties op autoweek. nl veel verwijzingen naar de Fiat 500 en dat begrijp ik goed.

Welke A-segmenter heeft jouw voorkeur?

Op dit moment is de Hyundai i10 het beste aanbod, die won dan ook de laatste Autoweek- multitest in het segment, maar over een paar maanden kunnen we dat opnieuw doen, want er komt veel leuk spul aan.

FRANK VAN KLINK directeur XLLease

Moet ook de leasemarkt zich opmaken voor veel A-segmenters?

Het A-segment gaat de komende jaren alleen maar verder groeien. Kleintjes worden volwassen en de acceptatie in de (lease)markt is er. Het marketingwapen: maak ze hip. Dan worden de kleintjes groot.

Wie heeft de beste papieren in dit segment?

Nog steeds Volkswagen met de Up (en de rest van de familie). Maar de Twingo, gewassen in een sopje van Fiat 500, Smart, Mini en Opel Adam gaat haar positie opeisen.

Is dit een ideale privélease-auto?

Iedere A-segmenter heeft het in zich een ideale privélease-auto te zijn. De prijs is het particuliere bewijs.

JOOST KLAREN restwaardespecialist bij Autotelex

De kleintjes doen het vaak goed op restwaardegebied. Deze Twingo ook?

Ja. Hij moet zich nog wel bewijzen in de dagelijkse omgang (hoe warm worden mijn boodschappen in de bagageruimte boven de motor?) maar zal zeker scoren met zijn binnenruimte.

Hoe kan dat? Is het puur de grote vraag bij occasionkopers?

Ja, en daarbij speelt vooral het prijsniveau een rol. Er is een enorm grote kopersgroep die rond de 5.000 euro te besteden heeft aan een tweedehandsauto. Als je daarvoor een betrekkelijk jonge occasion kunt kopen die ook nog goedkoop is in het dagelijks gebruik, heb je een succesformule.

Het marketingwapen: maak ze hip. Dan worden de kleintjes groot.




Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Een klein offensief | Automotive Online

Een klein offensief

Redactie Redactie
• Laatste update:

WAT ZEGGEN DE EXPERTS?

STÉPHAN VERMEULEN chef nieuws & tests Autoweek

De motor achterin, waarom gebeurt dat zo weinig?

Het is voor de gewichtsverdeling en de balans in de auto niet optimaal.

Bevalt de nieuwe Twingo?

Op designvlak is het een behoorlijke vooruitgang ten opzichte van de wat saaie huidige generatie. De eerste was ook al zo’n leuk ding om te zien. Al zagen we in de reacties op autoweek. nl veel verwijzingen naar de Fiat 500 en dat begrijp ik goed.

Welke A-segmenter heeft jouw voorkeur?

Op dit moment is de Hyundai i10 het beste aanbod, die won dan ook de laatste Autoweek- multitest in het segment, maar over een paar maanden kunnen we dat opnieuw doen, want er komt veel leuk spul aan.

FRANK VAN KLINK directeur XLLease

Moet ook de leasemarkt zich opmaken voor veel A-segmenters?

Het A-segment gaat de komende jaren alleen maar verder groeien. Kleintjes worden volwassen en de acceptatie in de (lease)markt is er. Het marketingwapen: maak ze hip. Dan worden de kleintjes groot.

Wie heeft de beste papieren in dit segment?

Nog steeds Volkswagen met de Up (en de rest van de familie). Maar de Twingo, gewassen in een sopje van Fiat 500, Smart, Mini en Opel Adam gaat haar positie opeisen.

Is dit een ideale privélease-auto?

Iedere A-segmenter heeft het in zich een ideale privélease-auto te zijn. De prijs is het particuliere bewijs.

JOOST KLAREN restwaardespecialist bij Autotelex

De kleintjes doen het vaak goed op restwaardegebied. Deze Twingo ook?

Ja. Hij moet zich nog wel bewijzen in de dagelijkse omgang (hoe warm worden mijn boodschappen in de bagageruimte boven de motor?) maar zal zeker scoren met zijn binnenruimte.

Hoe kan dat? Is het puur de grote vraag bij occasionkopers?

Ja, en daarbij speelt vooral het prijsniveau een rol. Er is een enorm grote kopersgroep die rond de 5.000 euro te besteden heeft aan een tweedehandsauto. Als je daarvoor een betrekkelijk jonge occasion kunt kopen die ook nog goedkoop is in het dagelijks gebruik, heb je een succesformule.

Het marketingwapen: maak ze hip. Dan worden de kleintjes groot.




Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.