Bosch brengt bougie terug in garage

Redactie Redactie
• Laatste update:

Ter vergelijking: het huidige programma Bosch Super bougies (dat een vergelijkbare marktafdekking biedt) bestaat uit 350 types.
Waar autofabrikanten vroeger een beperkt aantal bougietypes monteerden, is dat aantal in de loop der jaren sterk gegroeid. Dat leidde ook op de vervangingsmarkt tot grote aantallen bougietypen. Nadeel daarvan voor de garage is dat het vrijwel onmogelijk is een bougievoorraad aan te houden waarmee hij aan de dagelijkse vraag kan voldoen. Resultaat: zodra de garagist een bepaald bougietype nodig heeft, belt hij zijn grossier, die ze komt brengen. Het nieuwe Super Plus programma maakt deze inefficiënte manier van werken onnodig, aldus Verstijnen.
Ieder Super Plus bougietype neemt in feite de plaats in van een groot aantal Super bougietypes. Dat is volgens Bosch vooral mogelijk gemaakt door de toepassing van het metaal yttrium, dat in een legering met chroom en nikkel de bougie bijzonder hitte- en slijtbestendig maakt. Hierdoor kan vaak worden volstaan met het uitbrengen van een basistype; specifieke versies met bijvoorbeeld verschillende elektrodenafstanden zijn niet meer nodig.
Bosch claimt dat de Super Plus bougies dezelfde prestaties levert als de originele bougies die autofabrikanten monteren en eenzelfde levensduur hebben. Om de nieuwe bougies een gunstige concurrentiepositie te bieden, heeft Bosch gekozen voor prijzen die gelijk zijn aan die van de Super-bougies. Bovendien is het ingewikkelde zoeknummersysteem opgedoekt (de zoeknummers zijn nu 1, 2, 3 etc.) en is er voor garages een metalen display ontwikkeld waarop het hele programma kan worden opgeslagen.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Bosch brengt bougie terug in garage | Automotive Online

Bosch brengt bougie terug in garage

Redactie Redactie
• Laatste update:

Ter vergelijking: het huidige programma Bosch Super bougies (dat een vergelijkbare marktafdekking biedt) bestaat uit 350 types.
Waar autofabrikanten vroeger een beperkt aantal bougietypes monteerden, is dat aantal in de loop der jaren sterk gegroeid. Dat leidde ook op de vervangingsmarkt tot grote aantallen bougietypen. Nadeel daarvan voor de garage is dat het vrijwel onmogelijk is een bougievoorraad aan te houden waarmee hij aan de dagelijkse vraag kan voldoen. Resultaat: zodra de garagist een bepaald bougietype nodig heeft, belt hij zijn grossier, die ze komt brengen. Het nieuwe Super Plus programma maakt deze inefficiënte manier van werken onnodig, aldus Verstijnen.
Ieder Super Plus bougietype neemt in feite de plaats in van een groot aantal Super bougietypes. Dat is volgens Bosch vooral mogelijk gemaakt door de toepassing van het metaal yttrium, dat in een legering met chroom en nikkel de bougie bijzonder hitte- en slijtbestendig maakt. Hierdoor kan vaak worden volstaan met het uitbrengen van een basistype; specifieke versies met bijvoorbeeld verschillende elektrodenafstanden zijn niet meer nodig.
Bosch claimt dat de Super Plus bougies dezelfde prestaties levert als de originele bougies die autofabrikanten monteren en eenzelfde levensduur hebben. Om de nieuwe bougies een gunstige concurrentiepositie te bieden, heeft Bosch gekozen voor prijzen die gelijk zijn aan die van de Super-bougies. Bovendien is het ingewikkelde zoeknummersysteem opgedoekt (de zoeknummers zijn nu 1, 2, 3 etc.) en is er voor garages een metalen display ontwikkeld waarop het hele programma kan worden opgeslagen.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.