VW: merkenpolis met Schadegarant

Redactie Redactie
• Laatste update:

Belangrijkste inhoudelijke verschil met een normale polis is dat de klant bij een total loss gedurende de eerste vijftien maanden de nieuwwaarde van zijn auto volledig vergoed krijgt (twaalf maanden is gebruikelijk). Bovendien krijgt hij of zij een premie wanneer er na total loss of diefstal een nieuwe Volkswagen wordt aangeschaft. Verder is er bij schade sprake van een lager eigen risico.
Volkswagen is – na Toyota – het tweede merk dat voor deze Schadegarant-constructie kiest bij het opzetten van een merkpolis. Andere merken kozen er de afgelopen jaren voor hun merkpolis bij andere verzekeraars onder te brengen, maar brachten daarbij hun samenwerking met Schadegarant in gevaar. Dit schadesturingsconcept – goed voor ongeveer een derde van de Nederlandse autopolissen – is namelijk het enige dat klanten met autoschade naar dealers dirigeert. Dit gebeurt via de tussenpersonen waarmee de Schadegarant-verzekeraars samenwerken. Andere sturingsconcepten, leasemaatschappijen en verzekeraars sturen schades rechtstreeks naar de universele schadehersteller.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

VW: merkenpolis met Schadegarant | Automotive Online

VW: merkenpolis met Schadegarant

Redactie Redactie
• Laatste update:

Belangrijkste inhoudelijke verschil met een normale polis is dat de klant bij een total loss gedurende de eerste vijftien maanden de nieuwwaarde van zijn auto volledig vergoed krijgt (twaalf maanden is gebruikelijk). Bovendien krijgt hij of zij een premie wanneer er na total loss of diefstal een nieuwe Volkswagen wordt aangeschaft. Verder is er bij schade sprake van een lager eigen risico.
Volkswagen is – na Toyota – het tweede merk dat voor deze Schadegarant-constructie kiest bij het opzetten van een merkpolis. Andere merken kozen er de afgelopen jaren voor hun merkpolis bij andere verzekeraars onder te brengen, maar brachten daarbij hun samenwerking met Schadegarant in gevaar. Dit schadesturingsconcept – goed voor ongeveer een derde van de Nederlandse autopolissen – is namelijk het enige dat klanten met autoschade naar dealers dirigeert. Dit gebeurt via de tussenpersonen waarmee de Schadegarant-verzekeraars samenwerken. Andere sturingsconcepten, leasemaatschappijen en verzekeraars sturen schades rechtstreeks naar de universele schadehersteller.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.