Kwik-Fit: opmars vierseizoenenband stokt

Redactie Redactie
De winterband is terug. (foto: Autobild)

Dat blijkt uit de meest recente Kwik-Fit Bandenmonitor waarvoor ruim 2.200 auto’s werden onderzocht.

Van de Nederlandse auto’s rijdt 8,7 procent op vierseizoenenbanden, dat is net iets minder dan een jaar geleden. Vredestein is met een marktaandeel van 28,6 procent marktleider in allseasonbanden in Nederland. Goodyear volgt met een wegdekaandeel van 17,2 procent en Michelin zag zijn aandeel vierseizoenenbanden de afgelopen twee jaar fors groeien met 13,3 procent tot een huidig aandeel van 16,7 procent.

De winterband maakte volgens Kwik-Fit een come back als gevolg van de verschillende vorstperiodes. Het wegdekaandeel winterbanden steeg met 1,6 procent naar 33,4 procent. De grote verliezer is de zomerband. Het actuele wegdekaandeel van de zomerbanden is nu 58 procent tegen 59,2 procent in 2017. Zes jaar gelden was dat zelfs nog 65 procent.

Michelin terug op 1

Michelin is na twee jaar opnieuw de grootste met een totaal wegdekaandeel van 16,4 procent. Michelin stoot daarmee Continental van de troon, dat met een wegdekaandeel van 15,8 procent naar plek 2 zakt in de top 10 grootste leveranciers van banden in Nederland. Het Nederlandse Vredestein staat vanwege de sterke positie in de markt van winter- en vierseizoenenbanden op plek 3 met een aandeel van 10,3 procent.

Michelin, Continental en Vredestein vormen sinds jaar en dag samen de top drie wanneer gekeken wordt naar zowel zomer- als winter- als vierseizoenenbanden. Deze top 3 is goed voor een wegdekaandeel van 42,5 procent en wordt op enige afstand gevolgd door Goodyear (6,9%) en Bridgestone (6,1%). Opvallend is verder de terugkeer van Viking in de top 10 met een aandeel van 2,5 procent.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Kwik-Fit: opmars vierseizoenenband stokt | Automotive Online

Kwik-Fit: opmars vierseizoenenband stokt

Redactie Redactie
De winterband is terug. (foto: Autobild)

Dat blijkt uit de meest recente Kwik-Fit Bandenmonitor waarvoor ruim 2.200 auto’s werden onderzocht.

Van de Nederlandse auto’s rijdt 8,7 procent op vierseizoenenbanden, dat is net iets minder dan een jaar geleden. Vredestein is met een marktaandeel van 28,6 procent marktleider in allseasonbanden in Nederland. Goodyear volgt met een wegdekaandeel van 17,2 procent en Michelin zag zijn aandeel vierseizoenenbanden de afgelopen twee jaar fors groeien met 13,3 procent tot een huidig aandeel van 16,7 procent.

De winterband maakte volgens Kwik-Fit een come back als gevolg van de verschillende vorstperiodes. Het wegdekaandeel winterbanden steeg met 1,6 procent naar 33,4 procent. De grote verliezer is de zomerband. Het actuele wegdekaandeel van de zomerbanden is nu 58 procent tegen 59,2 procent in 2017. Zes jaar gelden was dat zelfs nog 65 procent.

Michelin terug op 1

Michelin is na twee jaar opnieuw de grootste met een totaal wegdekaandeel van 16,4 procent. Michelin stoot daarmee Continental van de troon, dat met een wegdekaandeel van 15,8 procent naar plek 2 zakt in de top 10 grootste leveranciers van banden in Nederland. Het Nederlandse Vredestein staat vanwege de sterke positie in de markt van winter- en vierseizoenenbanden op plek 3 met een aandeel van 10,3 procent.

Michelin, Continental en Vredestein vormen sinds jaar en dag samen de top drie wanneer gekeken wordt naar zowel zomer- als winter- als vierseizoenenbanden. Deze top 3 is goed voor een wegdekaandeel van 42,5 procent en wordt op enige afstand gevolgd door Goodyear (6,9%) en Bridgestone (6,1%). Opvallend is verder de terugkeer van Viking in de top 10 met een aandeel van 2,5 procent.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.