Subaru lanceert EV-offensief: verkooptarget 400.000 auto’s

Subaru wil met een productoffensief de EV-markt aanvallen. Tegen het einde van 2026 wil het bedrijf vier nieuwe elektrische crossover-modellen op de markt hebben. Voor het einde van het decennium wil het bedrijf voor 40 procent elektrisch zijn.
Vanaf 2028 verwacht het bedrijf 400 duizend elektrische auto’s per jaar te verkopen, dit laat het bedrijf weten in een persbericht.
RDC Nederland meldt dit jaar 45 registraties van nieuwe personenauto’s in de periode van 1 januari tot en met 10 mei. Eerder sloot een vestiging in Aalsmeer door lage registratiecijfers.
Alliantie met Toyota
Onderdeel van de groeistrategie is Toyota, dat de batterijen voor de nieuwe voertuigen moet gaan leveren. De volledig elektrische Solterra is op dit moment het enige elektrische model van Subaru. Deze wordt eveneens geproduceerd door Toyota.
Ook is volgens Automotive news Europe Subaru van plan om rond 2025 een hybride op de markt te brengen.
De drie nieuwe modellen zullen SUV’s zijn.