Subaru lanceert EV-offensief: verkooptarget 400.000 auto’s

Subaru • Het Japanse bedrijf wil vier nieuwe elektrische modellen introduceren voor 2027.
Robert L. Smid Robert L. Smid
• Laatste update:
(Foto: Shutterstock)

Subaru wil met een productoffensief de EV-markt aanvallen. Tegen het einde van 2026 wil het bedrijf vier nieuwe elektrische crossover-modellen op de markt hebben. Voor het einde van het decennium wil het bedrijf voor 40 procent elektrisch zijn.

Vanaf 2028 verwacht het bedrijf 400 duizend elektrische auto’s per jaar te verkopen, dit laat het bedrijf weten in een persbericht.

RDC Nederland meldt dit jaar 45 registraties van nieuwe personenauto’s in de periode van 1 januari tot en met 10 mei. Eerder sloot een vestiging in Aalsmeer door lage registratiecijfers.

Alliantie met Toyota

Onderdeel van de groeistrategie is Toyota, dat de batterijen voor de nieuwe voertuigen moet gaan leveren. De volledig elektrische Solterra is op dit moment het enige elektrische model van Subaru. Deze wordt eveneens geproduceerd door Toyota.

Ook is volgens Automotive news Europe Subaru van plan om rond 2025 een hybride op de markt te brengen.

De drie nieuwe modellen zullen SUV’s zijn.

Geplaatst in rubriek:
Robert L. Smid
Robert L. Smid

Robert is als redacteur verantwoordelijk voor bijdragen aan Automotive en Fleet & Mobility. Hij werkt sinds 2023 bij de redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met karate, videografie en lekker eten. Ook houdt hij van gitaarspelen.

Subaru lanceert EV-offensief: verkooptarget 400.000 auto’s | Automotive Online

Subaru lanceert EV-offensief: verkooptarget 400.000 auto’s

Subaru • Het Japanse bedrijf wil vier nieuwe elektrische modellen introduceren voor 2027.
Robert L. Smid Robert L. Smid
• Laatste update:
(Foto: Shutterstock)

Subaru wil met een productoffensief de EV-markt aanvallen. Tegen het einde van 2026 wil het bedrijf vier nieuwe elektrische crossover-modellen op de markt hebben. Voor het einde van het decennium wil het bedrijf voor 40 procent elektrisch zijn.

Vanaf 2028 verwacht het bedrijf 400 duizend elektrische auto’s per jaar te verkopen, dit laat het bedrijf weten in een persbericht.

RDC Nederland meldt dit jaar 45 registraties van nieuwe personenauto’s in de periode van 1 januari tot en met 10 mei. Eerder sloot een vestiging in Aalsmeer door lage registratiecijfers.

Alliantie met Toyota

Onderdeel van de groeistrategie is Toyota, dat de batterijen voor de nieuwe voertuigen moet gaan leveren. De volledig elektrische Solterra is op dit moment het enige elektrische model van Subaru. Deze wordt eveneens geproduceerd door Toyota.

Ook is volgens Automotive news Europe Subaru van plan om rond 2025 een hybride op de markt te brengen.

De drie nieuwe modellen zullen SUV’s zijn.

Geplaatst in rubriek:
Robert L. Smid
Robert L. Smid

Robert is als redacteur verantwoordelijk voor bijdragen aan Automotive en Fleet & Mobility. Hij werkt sinds 2023 bij de redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met karate, videografie en lekker eten. Ook houdt hij van gitaarspelen.