Dealers eisen deel van onderdelentaart op
Dat onderdelen uit het merkkanaal duurder zijn, is een illusie zeggen de dealers: “In een groot aantal gevallen zijn merkonderdelen goedkoper dan unviersele onderdelen.”
Dat valt te lezen in Automotive 14, thema onderdelen, die vandaag verschijnt.
Verder in dit nummer:
- Zal er dit jaar weer een tekort aan winterbanden zijn? Het kan vriezen, het kan dooien, zegt de bandenbranche. Feit is dat een aantal fabrikanten niet helemaal, of zelfs helemaal niet, aan de pre-orders kan voldoen.
- Een profiel van Johan Pfeiffer, oprichter en dga van smeermiddelenfabrikant Eurol. Hij gaat met pensioen.
- In de Tegenstelling: Kunnen webshops concurreren met de grossier? Ja zegt Wietske de Vries van Onderdelendirect.nl. Nee zegt Gerrit Veenstra van Veam.
- De nieuwe directie van Sator doet uit de doeken wat het nieuwe beleid wordt na het afscheid van Adriaan Roggeveen. “Recht zo tie gaat.”
- En naast een onderdelenenquête onder universelen is er ook in dit nummer weer een rondetafeldiscussie. Deze editie schoven aan: Paul van Diemen (Klarius Quinton Hazell), André van Leeuwen (Kavo Parts), Bart Ebben (PSA), Anton van der Kolk (Dabeko), Marcel Streppel (Doyen), Bram-Teun Koskamp (Koskamp, Vrooam) en René Roggen (Stern). Zij bespraken de toekomst van de onderdelendistributie.
De nieuwe Automotive valt vandaag op de mat, maar betalende abonnees kunnen het blad ook digitaal lezen.