Bovag verkoopt pechhulp via verhuurbedrijven

Redactie Redactie
• Laatste update:

Vanaf 1 januari 2010 gaan de nieuwe Bovag huurvoorwaarden in, die in overleg met consumentenorganisaties als de ANWB en Consumentenbond zijn opgesteld. Hierin is opgenomen dat verhuurbedrijven een adequate pechhulpservice moeten bieden. “Huurders moeten kunnen rekenen op snelle hulp onderweg”, zegt manager autoverhuurbedrijven Robert van Almkerk. “Daarom krijgen Bovag autoverhuurbedrijven vanaf vandaag directe toegang tot een systeem waarmee zij zelf in enkele minuten een pechhulppas kunnen aanmaken voor hun verhuurauto’s.”

Zelf
Veel verhuurbedrijven regelen nu nog zelf de pechhulp, of maken daarvoor gebruik van de diensten van de ANWB Wegenwacht of Routemobiel. Van Almkerk: “Bovag pechhulp heeft voor een autoverhuurbedrijf behalve de concurrerende tarieven als voordeel dat het bij een pechgeval als eerste op de hoogte gebracht wordt en indien mogelijk zelf hulp kan verlenen. Als dat niet lukt, wordt een Bovag autobedrijf in de buurt ingeschakeld.”

Vijftien euro
Maar verhuurbedrijven kunnen ook hun klanten aan de balie een abonnement op Bovag pechhulp voor hun eigen auto aanbieden. “Voor verhuurders betekent dat een commerciële kans”, aldus Van Almkerk. “De verhuurder kent als geen ander de mobiliteitsbehoefte van de klant. De mogelijkheid om ook pechhulp aan te bieden is dus een prima extra service.” De marge voor de verhuurondernemer ligt per pechhulpabonnement tussen de tien en vijftien euro.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.