CED automatiseert schadeafhandeling met nieuw online platform

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
Vlnr: Marcel van der Meulen (CED) en Ron Smids (DAK Verzekeringen). (Foto: CED)

Het platform is door schadespecialist CED zelf ontwikkeld om schades sneller en efficiënter te kunnen afhandelen en kosten te besparen. Het schadeafhandelingsproces verloopt grotendeels geautomatiseerd: van de gegevenscontrole tot de financiële afwikkeling en polis- en fraudecheck.

“Ruim 70 procent van alle schades is via het platform binnen enkele minuten automatisch afgehandeld”, zegt manager CED Connect Alessandro Sta. “Daardoor is er meer tijd voor persoonlijke service en gaat de klanttevredenheid omhoog”, aldus Sta. “En de kosten van de afhandeling van kleinere schades daalt aanzienlijk.”

Op dit moment werken tien klanten (waaronder Dak) met het nieuwe systeem, maar CED verwacht eind juni op zo’n 35 klanten uit te komen.  

Eind vorig jaar werd CED overgenomen door Blackfin Capital Partners, een Europese investeringsmaatschappij.  

Geplaatst in rubriek:
Ivonne Vermeulen
Ivonne Vermeulen

Ivonne Vermeulen is redacteur bij Automotive, waar ze onder andere de portefeuilles Schade en Universele markt beheert.