ARN verlaagt verwijderingsbijdrage naar 25 euro

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
De recyclingbijdrage van auto's gaat met 5 euro omlaag. (Foto: ARN)

De recyclingbijdrage voor personenauto’s en lichte bedrijfswagens daalt volgend jaar van 30 naar 25 euro. Dat maken RAI Vereniging en ARN vandaag bekend.

Sinds 1 mei van dit jaar geldt de recyclingbijdrage voor alle personen- en lichte bedrijfswagens die een Nederlands kenteken krijgen. De bijdrage geldt daarmee ook voor de jaarlijks meer dan 200 duizend uit het buitenland geïmporteerde auto’s en lichte bedrijfswagens, waardoor de bijdrage per voertuig omlaag kan.

Ook de beheerbijdragen die deelnemende importeurs aan ARN betalen voor inzameling en recycling van Li-ion batterijen van hybride en vol-elektrische auto’s gaan verder omlaag. De daling bedraagt circa 50 procent, afhankelijk van het gewicht van de batterij. De belangrijkste reden is dat de gemiddelde levensduur van een batterij op basis van de huidige inzichten langer is dan eerder werd aangenomen. De beheerbijdragen variëren van 3 tot 65 euro per batterij/accu. 

Autodemontagebedrijven, shredderbedrijven en recyclingbedrijven hebben in de afgelopen jaren gezamenlijk een recyclingpercentage van ongeveer 98% bereikt.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

ARN verlaagt verwijderingsbijdrage naar 25 euro | Automotive Online

ARN verlaagt verwijderingsbijdrage naar 25 euro

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
De recyclingbijdrage van auto's gaat met 5 euro omlaag. (Foto: ARN)

De recyclingbijdrage voor personenauto’s en lichte bedrijfswagens daalt volgend jaar van 30 naar 25 euro. Dat maken RAI Vereniging en ARN vandaag bekend.

Sinds 1 mei van dit jaar geldt de recyclingbijdrage voor alle personen- en lichte bedrijfswagens die een Nederlands kenteken krijgen. De bijdrage geldt daarmee ook voor de jaarlijks meer dan 200 duizend uit het buitenland geïmporteerde auto’s en lichte bedrijfswagens, waardoor de bijdrage per voertuig omlaag kan.

Ook de beheerbijdragen die deelnemende importeurs aan ARN betalen voor inzameling en recycling van Li-ion batterijen van hybride en vol-elektrische auto’s gaan verder omlaag. De daling bedraagt circa 50 procent, afhankelijk van het gewicht van de batterij. De belangrijkste reden is dat de gemiddelde levensduur van een batterij op basis van de huidige inzichten langer is dan eerder werd aangenomen. De beheerbijdragen variëren van 3 tot 65 euro per batterij/accu. 

Autodemontagebedrijven, shredderbedrijven en recyclingbedrijven hebben in de afgelopen jaren gezamenlijk een recyclingpercentage van ongeveer 98% bereikt.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.