Musk van Tesla vindt brandstofcelauto bullshit

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Klaas

    En elektriciteit gebruik ik om de lampen aan te doen! wat een vergelijk…

  • Wam Bless

    Uitgaande van eenzelfde hoeveelheid fossiele brandstof haalt de batterij auto een rendement van 33%, een brandstofcel auto 40%. En het opzetten van een waterstof infrastructuur is lastig maar aanzienlijk goedkoper dan de noodzakelijke aanpassingen van het net voor batterijauto’s. Voldoende redenen om te werken aan de ontwikkeling van beide varianten.

  • Aart van der Haagen

    Ik heb veel respect voor wat Elon Musk heeft weten te bereiken, maar in dit geval druipt het preken voor eigen parochie ervan af. Laat hem maar eens eerlijke vergelijkingscijfers presenteren.

  • jeroen

    Mischien is waterstof niet DE oplossing voor onze mobiliteit , maar die loodzware accu technologie gaat over enkele jaren zeker te boek staan als een kinderlijke stuiptrekking.
    Musk zou moeten proberen de eerste te zijn die binnen een BETAALBAAR budget een auto kan produceren die niet alleen voor ceo’s is gebouwd.
    nwe Tesla schijnt een prima auto te zijn overigens.

  • marc bolier

    Nou Warm, laat dan de details/bron van deze informatie maar eens zien, want in de waterstofketen zitten 1 extra energie-omzetting dus ben ik benieuwd hoe dat toch tot een hoger rendement kan leiden.
    Hetzelfde geldt voor de tankstations: ook die berekeningen ben ik nog niet tegengekomen.