2016: occasionverkopen bestelauto’s 6,5 procent gestegen
Dat blijkt uit cijfers van VWE. Een belangrijke reden voor deze groei is volgens de dataleverancier de aantrekkende economie waardoor er meer werk is voor bedrijven.
Vooral het merk Volkswagen groeit hard. Het aantal b2c verkochte gebruikte Volkswagens steeg met 10,5 procent ten opzichte van 2015. De marktleider verkocht meer dan twee keer zoveel bestelauto’s als Mercedes-Benz, het tweede best verkopende bestelautomerk.
Fiat en Ford groeiden in 2016 ook erg hard. De volgorde binnen de merken top 10 veranderde echter niet. Dalingen waren er alleen bij merken die kleiner zijn binnen de bedrijfsautomarkt: Seat (-12,7%), Mitsubishi (-9,8%), Ssangyong (-7,5%), Land Rover (-5,1%) en Hyundai (-3,9%).
Top 10 merken occasionverkopen b2c:
Op modelniveau steeg de verkoop van de VW Caddy het hardst met 13,7 procent. Ook in de nieuwverkopen van bestelauto’s is de VW Caddy het meest verkochte model. Sterke groei was er ook voor de Fiat Doblo (+18,9%), Peugeot Expert (+17,4%) en Mercedes-Benz Sprinter (+14,6%).
Top 10 modellen occasionverkopen b2c: