#NAC2020 | Mark Wegh: succesvol met businessplan op één A4’tje

Jesse Busser Jesse Busser
• Laatste update:
Een kwart van de in Nederland verkochte Porsches komt bij Wegh vandaan. (Foto: Porsche)

De onlangs gepresenteerde Taycan staat symbool voor de ontwikkelingen bij Porsche Centrum Gelderland. Porsche wil met dit model aantonen dat het bij de tijd blijft en dat is ook precies wat Wegh wil en doet. Na een carrière bij Van Mossel, Pon, Skoda, Audi en Volkswagen, begon Wegh in 2006 met Porsche Centrum Gelderland. In 2015 opende hij, naast deze vestiging, het eerste officiële Classic Centrum ter wereld, exclusief voor Porsches.

Een kwart

Bij het Porsche Centrum Gelderland worden wekelijks ongeveer 25 Porsches verkocht. “Een kwart van alle nieuwe en 30 procent van alle gebruikte Porsches in Nederland komt van ons. Als het er niet ondertussen meer zijn”, vertelt Wegh aan Automotive. “Het businessplan moet simpel zijn. Als je als ondernemer meer nodig hebt dan een A4’tje, ben je eigenlijk al verkeerd bezig. Het punt is tot de kern te komen en niet te vergeten: goede service zorgt voor gelukkige klanten.”Lees ook het interview met Mark Wegh uit 2016: ‘Ik ben geen van-negen-tot-vijfje.’

Zelf is Wegh op dit moment bezig met het uitbreiden van zijn bestaande locatie in Heteren: van 7.209 vierkante meter vloeroppervlak naar 19.000. Bij de bestaande 44 bruggen komen er 36 bij, het personeelsbestand wordt uitgebreid van 122 naar 150 man en op de parkeerplaats voor het gebouw kunnen straks 469 Porsches staan in plaats van 300.

2020 Reloaded

Op 21 april vindt voor de derde maal het Nationaal Automotive Congres plaats, in Pathé Ede. Het thema van het event is 2020 Reloaded. Diverse sprekers laten onder leiding van dagvoorzitter Peter van Zadelhoff hun licht schijnen over de belangrijkste ontwikkelingen. Onder andere Bram Schot (ceo Audi), Remco Claassen (managementtrainer en topspreker), Janus Smalbraak (Pon), Jacques Hoendervangers (managing director Pathé Nederland) en Eric-Mark Huitema (secretary general bij fabrikantenorganisatie Acea) hebben inmiddels hun medewerking toegezegd. Filmliefhebbers herkennen in het thema ongetwijfeld een in de cinemawereld graag gebruikt fenomeen, die van de sequel. En om de lijn door te trekken, wordt de dag afgesloten met een bezoek aan de nieuwste James Bond film: No time to die.

Expertise

Porsche Centrum Gelderland won bij de dealerverkiezingen van de Nederlandse importeur tussen 2009 en 2016 – in 2013 was er geen verkiezing – de prijs voor Excellente Dealer. “We verkopen geen Porsches, maar een jongensdroom”, zo vertelde hij eens aan zakenzender RTL-Z. “We onderscheiden ons van andere dealers door een belevingswereld rondom het merk te creëren. De auto is overal hetzelfde, dus je toegevoegde waarde zit in wat je nog meer doet. Wij organiseren gerust tachtig events per jaar, veel klanten komen hier wekelijks over de vloer.”

Mark Wegh is één van de keynote sprekers op het Nationaal Automotive Congres op 21 april in Pathé Ede.

#NAC2020 | Mark Wegh: succesvol met businessplan op één A4’tje | Automotive Online

#NAC2020 | Mark Wegh: succesvol met businessplan op één A4’tje

Jesse Busser Jesse Busser
• Laatste update:
Een kwart van de in Nederland verkochte Porsches komt bij Wegh vandaan. (Foto: Porsche)

De onlangs gepresenteerde Taycan staat symbool voor de ontwikkelingen bij Porsche Centrum Gelderland. Porsche wil met dit model aantonen dat het bij de tijd blijft en dat is ook precies wat Wegh wil en doet. Na een carrière bij Van Mossel, Pon, Skoda, Audi en Volkswagen, begon Wegh in 2006 met Porsche Centrum Gelderland. In 2015 opende hij, naast deze vestiging, het eerste officiële Classic Centrum ter wereld, exclusief voor Porsches.

Een kwart

Bij het Porsche Centrum Gelderland worden wekelijks ongeveer 25 Porsches verkocht. “Een kwart van alle nieuwe en 30 procent van alle gebruikte Porsches in Nederland komt van ons. Als het er niet ondertussen meer zijn”, vertelt Wegh aan Automotive. “Het businessplan moet simpel zijn. Als je als ondernemer meer nodig hebt dan een A4’tje, ben je eigenlijk al verkeerd bezig. Het punt is tot de kern te komen en niet te vergeten: goede service zorgt voor gelukkige klanten.”Lees ook het interview met Mark Wegh uit 2016: ‘Ik ben geen van-negen-tot-vijfje.’

Zelf is Wegh op dit moment bezig met het uitbreiden van zijn bestaande locatie in Heteren: van 7.209 vierkante meter vloeroppervlak naar 19.000. Bij de bestaande 44 bruggen komen er 36 bij, het personeelsbestand wordt uitgebreid van 122 naar 150 man en op de parkeerplaats voor het gebouw kunnen straks 469 Porsches staan in plaats van 300.

2020 Reloaded

Op 21 april vindt voor de derde maal het Nationaal Automotive Congres plaats, in Pathé Ede. Het thema van het event is 2020 Reloaded. Diverse sprekers laten onder leiding van dagvoorzitter Peter van Zadelhoff hun licht schijnen over de belangrijkste ontwikkelingen. Onder andere Bram Schot (ceo Audi), Remco Claassen (managementtrainer en topspreker), Janus Smalbraak (Pon), Jacques Hoendervangers (managing director Pathé Nederland) en Eric-Mark Huitema (secretary general bij fabrikantenorganisatie Acea) hebben inmiddels hun medewerking toegezegd. Filmliefhebbers herkennen in het thema ongetwijfeld een in de cinemawereld graag gebruikt fenomeen, die van de sequel. En om de lijn door te trekken, wordt de dag afgesloten met een bezoek aan de nieuwste James Bond film: No time to die.

Expertise

Porsche Centrum Gelderland won bij de dealerverkiezingen van de Nederlandse importeur tussen 2009 en 2016 – in 2013 was er geen verkiezing – de prijs voor Excellente Dealer. “We verkopen geen Porsches, maar een jongensdroom”, zo vertelde hij eens aan zakenzender RTL-Z. “We onderscheiden ons van andere dealers door een belevingswereld rondom het merk te creëren. De auto is overal hetzelfde, dus je toegevoegde waarde zit in wat je nog meer doet. Wij organiseren gerust tachtig events per jaar, veel klanten komen hier wekelijks over de vloer.”

Mark Wegh is één van de keynote sprekers op het Nationaal Automotive Congres op 21 april in Pathé Ede.