Aircoservice voor R1234yf: extra apparaat of duo-apparaat?

Jarenlang was R134a het enige koelgas dat voor airco-systemen in auto’s werd gebruikt, maar de komende jaren kan de werkplaats steeds meer auto’s met het vervangende koelgas R1234yf verwachten. Doe je er als bedrijf goed aan om een extra airco-apparaat voor het nieuwe koudemiddel aan te schaffen, of is een duo-apparaat beter?

Sinds januari 2017 mag R134a niet meer in nieuwe auto’s worden toegepast.De periode tot 2030 wordt voor dealers en autobedrijven een overgangsperiode, waarin steeds minder R134a en steeds meer R1234yf zal worden geserviced. Garagebedrijven staan op dit moment voor de keuze: een apparaat erbij kopen voor R1234yf of een duo-apparaat kopen, dat beide koelgassen kan servicen.

Met deze whitepaper van Explora kunt u als autobedrijf een weloverwogen keuze maken op basis van het gebruik in uw eigen werkplaats.

Daarnaast behandelt de whitepaper ook het door Daimler en VAG-gebruikte CO2 als koudemiddel en leest u diverse tips om uw omzet in aircoservice te vergroten.

Vul hiernaast uw gegevens in en ontvang gratis de whitepaper over aircoservice.