Hendrickx: Brezan moet groter en beter worden

Verder ontkracht de interim-topman nogmaals speculaties over een mogelijke overname van Brezan door een buitenlandse partij. “Brezan staat niet te koop.”
Brezan heeft de ambitie om de specialist te worden in slijtageonderdelen. Dat betekent een zo diep en breed mogelijk assortiment. “We streven naar honderd procent dekking in alle slijtagedelen die we leveren”, verklaart Roger Vermaat, manager marketing & business development bij Brezan in de nieuwste editie van Autokompas, het vakblad voor de aftermarket. “Zo willen we bijvoorbeeld voor iedere auto die in de Benelux rondrijdt een schokdemper kunnen leveren”, “Dat betekent dat we van de Monroe-schokdempers ongeveer 2.500 referenties op voorraad dienen te hebben, waar 1.600 referenties normaal een standaard is.”
Ook zal Brezan het aantal onderdelenlijnen verder uitbreiden. Zo richt het bedrijf zich op Vehicle Electronics (VE) en technische motordelen.
Lees in Automotive 4 het volledige interview met Hendrickx waarin hij vertelt over de groeistrategie van Brezan en zijn concurrentiepositie in de onderdelenbranche. Abonnees kunnen de digitale versie nu online lezen.
Morgen verschijnt Automotive in print.